PAUSA de Jordi Mitjà

Del dv. 09.11.18 al dl. 04.02.19

Espai Montgrí

Entrada gratuïta

A través d'obres que tenen una gran varietat de formes: escultura, fotografia, escriptura, dibuix, instal·lació o performance, Jordi Mitjà ha establert un sistema de treball propi. La majoria de les seves obres impliquen l'aparició d'objectes, situacions i sistemes específics relacionats amb l'espai on es desplega el treball.

Cada nou projecte forma part d'aquest procés autònom que es basa en un mètode de treball dislèxic, d'evolució constant i erràtica. En els seus processos de treball, l'artista qüestiona i capgira els fonaments de la creació, els mecanismes de percepció i aprehensió de les obres i els contextos que trepitja. Jordi Mitjà indaga en llenguatges, sovint enigmàtics per ell mateix, s'apropia d'elements i genera situacions que convoquen a l'espectador a una participació activa, oferint-los la possibilitat de continuar les narratives que proposa.

A "PAUSA", Jordi Mitjà s'ha proposat fer una revisió d'algunes obres anteriors i mostrar-ne d'altres que, per la raó que sigui, no han estat exposades. La particularitat de l'encàrrec i la seva urgència ha fet que l'artista decideixi parar, mirar al seu voltant i practicar una mena d'estratègia desconeguda per ell: no produir una exposició des de zero. Un projecte d'aquest format a Torroella de Montgrí li ha permès un cert alentiment i sobretot repensar estratègicament els continguts que ha dut a terme darrerament.

Per "PAUSA", que és alhora títol i propòsit, ha escollit com a detonant de l'exposició un treball icònic dins de la seva trajectòria, "Dispersió de la primera pedra", un inflable que no s'ha tornat a exposar a Catalunya des de la seva creació. Aquesta "PAUSA" auto imposada, és, en certa manera, una bona excusa per materialitzar alguns treballs que estan impregnats d'idees com: fer un silenci, parar-se a pensar, deixar de fer, recuperar allò del calaix, o simplement, qualsevol forma de renúncia que impregni les accions i les obres.

Artistes Contemporanis - Espai Montgrí

Divendres
nov
19:00 h