«Solitud» - Sortida literària

Inscripcions:

museu@torroella-estartit.cat

Lloc de trobada:

Cal portar bon calçat i aigua.

«Solitud» és una de les grans obres de la literatura catalana, però el que poca gent sap és que està inspirat en el Montgrí i, en especial, en l’ermita de Santa Caterina. Amb aquest afany de descoberta, el Museu de la Mediterrània organitza una sortida literària pel Montgrí per anar resseguint els racons i les paraules d’aquesta gran novel·la de Víctor Català.

L’excursió literària començarà al nucli de Torroella, continuarà per la creu i s’acabarà a l’ermita de Santa Caterina, l’escenari principal de la novel·la. Durant l’itinerari podrem gaudir de la incomparable bellesa de l’Empordà i la podrem comparar amb la descripció que en fa l’autora en el primer capítol del llibre: «La pujada», entre altres fragments. També coneixerem una mica millor l’autora escalenca més reconeguda, Caterina Albert, que s’amagava sota el pseudònim de Víctor Català.

Divendres