“Torroella contra el còlera: crònica de l’epidèmia de 1885” a càrrec de Daniel Fuentes

Presentació treball guanyador XI edició Premis de Recerca Joan Torró i Cabratosa

14.06.19

Accés lliure

Organitza: Museu de la Mediterrània, Parc Natural del Montgrí, les illes Medes i el Baix Ter

Torroella contra el còlera

El 1885 una terrible epidèmia de còlera fa afectar la població de Torroella de Montgrí. Recordarem aquells fets, explicarem l’origen i les causes i farem una radiografia completa de la Torroella de finals del segle XIX.

I ens endinsarem en el pensament d’una època i uns personatges que viuen un profund canvi de paradigma mèdic amb una clara repercussió social, un temps on diferents discursos mèdics pugnen per l’hegemonia i el lideratge de les polítiques sanitàries que els estats promouen..

Torroella contra el còlera: crònica de l’epidèmia de 1885 de Daniel Fuentes és el treball guanyador dels XI Premis de Recerca Joan Torro i Cabratosa en la modalitat de ciències socials.