Picant Pedra d’Antoni Martí

Dimecres 10 de juliol 22:00 h

Activitat gratuïta

Organitza: Museu de la Mediterrània

Col·labora: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i Diputació de Girona

Picant Pedra
Picant Pedra d’Antoni Martí
Picant Pedra

El maig de 2018 al Massís de les Gavarres es va tornar a encendre un forn de calç. El Forn Gran d’en Turró de Fonteta, un antic forn de calç que el 2011 s’havia declarat Bé Cultural d’Interès Nacional (BCIN), va tornar a fumejar. Gràcies al ceramista Josep Matés, i juntament amb un equip de voluntaris, es va recuperar per uns dies una de les activitats socials i econòmiques més importants del fins a mitjans del segle XX. El projecte pretenia apropar la memòria i el testimoni d’un ofici que va marcar una època, especialment a Fonteta i a Sant Climent de Peralta, un dels centres calciners més importants de Catalunya.

Projectarem el documental d’Antoni Martí, Picant pedra (33 minuts) i tot seguit es podrà veure el  seu making of Per què hem tornat a fer calç? (23 minuts).

Torroella, terra d’hortes de Jordi Bellapart
16.07.19