VOLS REBRE LA NEWSLETTER DEL MUSEU?

Clica aquí per accedir al formulari d'inscripció

Picant Pedra d’Antoni Martí

Mostra de Cinema Etnogràfic

10.07.19

Activitat gratuïta

Organitza: Museu de la Mediterrània

Col·labora: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i Diputació de Girona

Picant Pedra
Picant Pedra d’Antoni Martí
Picant Pedra

El maig de 2018 al Massís de les Gavarres es va tornar a encendre un forn de calç. El Forn Gran d’en Turró de Fonteta, un antic forn de calç que el 2011 s’havia declarat Bé Cultural d’Interès Nacional (BCIN), va tornar a fumejar. Gràcies al ceramista Josep Matés, i juntament amb un equip de voluntaris, es va recuperar per uns dies una de les activitats socials i econòmiques més importants del fins a mitjans del segle XX. El projecte pretenia apropar la memòria i el testimoni d’un ofici que va marcar una època, especialment a Fonteta i a Sant Climent de Peralta, un dels centres calciners més importants de Catalunya.

Projectarem el making of  Per què hem tornat a fer calç? (23 minuts) i tot seguit es podrà veure el documental, Picant Pedra, d’Antoni Martí (33 minuts).

Al finalitzar les projeccions s'obrirà un col·loqui entre Josep Matés i el mateix Antoni Martí per resoldre possibles preguntes o consultes que puguin tenir els assistents a l'acte.