I Jornada de recerca etnològica a la Costa Brava

Presentació de recerques etnològiques

dissabte, 19 d’octubre | 11:00 h

Activitat gratuïta

Organitza: Museu de la Mediterrània, Museu de la Pesca i Museu d’Història de Sant Feliu de Guíxols

Col·labora: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i Diputació de Girona

El Baix Empordà, des de l’any 2017 compta amb tres antenes de l’Observatori del Patrimoni Etnològic i Immaterial, el Museu de la Pesca de Palamós, el Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí i el Museu d’Història de Sant Feliu de Guíxols. Els tres tenim un objectiu comú, potenciar i donar veu a la recerca etnològica d’un territori que compartim. Els tres, des d’àmbits diferents però que moltes vegades es poden interrelacionar, intentem treballar per potenciar el coneixement de l’Empordà.

Ara, ens unim les tres institucions per celebrar una jornada de presentació de recerques etnològiques a l’Empordà. En aquesta jornada hi haurà presentacions de recerques impulsades per les tres institucions però també d’altres que es realitzen a títol individual.

Les jornades, que es volen anar repetint anualment, tindran caràcter itinerant. Aquest primer any es celebraran al Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí el dissabte 19 d’octubre de 2019.

Cartell I Jornada de recerca etnològica a la Costa Brava

Programa I Jornada de recerca etnològica a la Costa Brava

11.00 h. Benvinguda

11.10 h Ramon Gay: mestre d'aixa i pioner del turisme amb els Cruceros Costa Brava a càrrec de Jaume Badias