VII Fòrum de Recerca del Baix Ter

DURADA:  4 h

Activitat gratuïta

Lloc: Sala polivalent de l’Ajuntament de Palau-Sator

Organitza: Museu de la Mediterrània, Ajuntament de Palau-Sator i Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter

Col·labora: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Diputació de Girona

El Fòrum de Recerca del Baix Ter és una jornada per difondre recerques, investigacions, treballs referits al territori del Baix Ter i per conèixer projectes relacionats amb aquesta àrea geogràfica. En aquest sentit, és un punt de trobada dels diversos professionals (estudiants d’ensenyament secundari, estudiants universitaris, investigadors professionals, investigadors amateurs, estudiosos locals, particulars, cobles i músics, entitats) que realitzen recerques, investigacions, treballs, projectes multidisciplinars al territori. És una jornada que vol promoure el contacte entre aquests professionals i fomentar recerques, investigacions, treballs, projectes transversals al territori, però és una activitat oberta a tothom que ho desitgi.

El Fòrum de Recerca del Baix Ter està organitzat pel Centre de Documentació del Museu de la Mediterrània i aquesta setena edició es portarà a terme al municipi de Palau-Sator amb la col·laboració de l'Ajuntament de Palau-Sator i el Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter.

VII FÒRUM DE RECERCA DEL BAIX TER

Dissabte 16 de novembre a Palau-sator (Sala Polivalent de l’Ajuntament)

10.00 h Benvinguda

10.15 h Comunicacions:

• Daniel Fuentes. L’estiu del còlera al Baix Ter
  • Maria Bas. Metabolisme ecosistèmic a la Pletera. Com respiren les llacunes costaneres?
  • Cristina Linares. Com afecta el canvi climàtic a la biodiversitat marina del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter.
  • Mariona Regincós. Les Brigades Internacionals al Baix Empordà: l'Hospital de s'Agaró
  • Genís Montaner. A vista d’ocell

11.15 h Pausa

11.45 h Comunicacions:

• Joan Serra. Torroella, terra d’hortes
  • Quim Pou. Situació de les nàiades al Baix Ter
  • Josep Lloret i Joan Surroca. Per una Bibliografia del Baix Ter i la seva consulta digitalitzada.
  • Jordi Juárez. El plàstic d’un sol ús a l’entorn turístic del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter.
  • Montserrat Viaplana. Recuperacions i sorpreses del patrimoni de Santa Caterina
  • Josefina Simon. Palau-Sator abans de “Palau Sa Tor”

13.00 h Torn obert

Dissabte