Fer de Músic

Projecte de recuperació de la memòria oral de músics de cobles orquestres

dissabte, 25 de gener | 18:00 h
DURADA:  2 h

Organitza: Museu de la Mediterrània

Col·labora: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i Diputació de Girona

Presentació de les gravacions dutes a terme durant el 2019 del projecte de recuperació de la memòria oral de músics de cobles orquestres.

El Museu de la Mediterrània continua amb aquest projecte de recerca, que pretén recuperar i donar a conèixer, a través de la memòria oral, la feina dels músics de les cobles orquestres (les formacions musicals més antigues del país) que han viscut el canvi en l'ofici, en el seu repertori, en les festes i tradicions, en els costums de la societat...

El projecte Fer de Músic, a més de recuperar i difondre la memòria oral, vol ser un espai de reflexió en el món dels músics de les cobles orquestres.

Entrevistes realitzades durant el 2019 que es faran públiques:

• Marcel Casellas (1-03-1954 Esplugues de Llobregat), contrabaixista, compositor i pedagog de la música tradicional. Des del 1978, ha participat en molts projectes que inclouen estils musicals molt eclèctics: cançó, folk, cobla, jazz, música electrònica, pop-rock, sardana… Exerceix de professor a l’ESMUC.
  • Pep Poblet (1962, Vic). Saxofonista amb una àmplia trajectòria de col·laboracions molt diverses: Sopa de Cabra, Duble Buble, La Salseta del Poble Sec, Los Salvajes, Orquestra Maravella, Lluís Llach, Marina Rosell, David Bisbal… Ha participat de manera assídua en programes de TV i ha enregistrat més d’un centenar de discs.
  • Fina Dalmau (27-07-1958 Manlleu), instrumentista de contrabaix i tible. Va ser la primera dona que va formar part d’una cobla en tot el segle XX. De l’any 1976 fins al 1980, fou component de la Cobla La Manlleuenca.
  • Núria Feliu (21-09-1941 Barcelona), cantant i actriu. Els seus primers passos en el món artístic varen ser com a actriu. Debutà com a cantant el 1965 i ha destacat pels seus discs de cançons populars catalanes, boleros, cuplés i sardanes. Així mateix, ha popularitzat estàndards nord-americans del country i del jazz portant l'idioma català per primer cop a alguns d'aquests estils musicals.
  • Albert Guinovart (18-02-1962 Barcelona), pianista i compositor. La seva dedicació a la música l’ha portat a diferents camps: des d’interpretació clàssica de repertori per tot el món i gravacions a la composició de musicals d’èxit o bandes sonores per televisió i cinema, així com una abundant producció simfònica, coral, de cambra i orquestracions diverses. S’inicia en la composició per a cobla a finals dels anys 90.
Dissabte
gen