Música i exili. La veu de Teresa Rebull

Commemoració del centenari del seu naixement

dijous, 19 de desembre | 18:30 h
DURADA:  2 h 30 min

Organitza: Ajuntament de Torroella de Montgrí, Museu de la Mediterrània, Auditori Teatre Espai Ter i Generalitat de Catalunya

Hi col·labora: Adep.cat, La Caixa, Diputació de Girona, Mume i BarnaSants

Torroella de Montgrí se suma als actes de commemoració del centenari del naixement de la cantautora i artista catalana Teresa Rebull (1919-2015) emmarcats en el projecte Música i exili que impulsa el Programa Internacional del Departament de Cultura amb l'objectiu de donar a conèixer la veu de persones obligades (i massa sovint, també oblidades) a l'exili.

Teresa Rebull, coneguda popularment com “l'àvia de la Nova Cançó”, va ser una dona compromesa amb el seu temps que va exiliar-se després de la Guerra Civil espanyola (1936-1939) per defensar amb una coherència absoluta els seus ideals de llibertat.

Al Museu de la Mediterrània s'han programat dos actes:

• Projecció del documental: "Teresa Rebull. Ànima desterrada" a les 18.30 h

Direcció: Susanna Barranco
Un film sobre política i art, i també sobre l'exili i la vida, explorant la figura de l'artista catalana, una dona apassionada i revolucionària. S'inclou la referència al concert "Visca l'amor" que va tenir lloc el 2006, al Palau de la Música Catalana, en homenatge a la cantautora sabadellenca i que va reunir Lluís Llach, Marina Rossell i Maria del Mar Bonet, entre altres artistes.

• Col·loqui Música i exili a Catalunya: "El testimoni de Teresa Rebull" a les 19.30 h

Presenta i modera Miquel Bofill
Intervindran: M. Àngels Cabré, directora de l’Observatori Cultural de Gènere; Susanna Barranco, directora del documental Ànima desterrada, i Alfons Quera, director del Museu Memorial de l’Exili de la Jonquera.

Per finalitzar l'acte tindrà lloc una actuació musical breu i una copa de cava.

_________________________________________________________________________________________________________________

Els actes de commemoració del centenari del naixement de Teresa Rebull a Torroella, es clouran divendres 20 de desembre a l'Auditori Teatre Espai Ter a les 20.30 h, amb l'estrena absoluta de l’espectacle: "Cançó i memòria. Ànima desterrada"

Un espectacle on música i paraula adquireixen un protagonisme màxims a partir de les versions de temes emblemàtics de la pròpia Rebull sense renunciar a la música de nova creació articulada a partir d’escrits de l'autora. Aquest concert d'homenatge compta amb noms destacats de l'escena artística actual.

Amb les veus de Raquel Lúa, Anna Roig i Laura Simó i una banda amb músics de referència com Perico Sambeat (saxo) o David Mengual (contrabaix).

Dijous
des