El repte de la immigració - XIV Jornada de Política Internacional

Jornada Telemàtica

dissabte, 7 de novembre | 11:00 h
DURADA:  1:45 h

La jornada es realitzarà en format telemàtic i es reproduirà l'enregistrament a través del canal de YouTube del Museu de la Mediterrània a partir del dissabte 7 de novembre a les 11h

Organitza:

Col·labora:
Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya
Diputació de Girona

Per fugir d’una guerra, per la crisi climàtica, per causes polítiques,... les causes són molt diverses però la conseqüència és la mateixa, immigrar cap a un lloc on poder viure. Si res no canvia al 2020 es continuarà vivint una crisi humanitària i la Mediterrània seguirà sent sinònim d’immigració i de refugiats.

A la XIV Jornada de Política Internacional volem parlar precisament sobre aquest tema. La situació de les persones refugiades és un drama en tots els sentits i ens posa a tots davant al mirall. Pels països que acullen els immigrants és un repte, des de tots els punts de vista, saber gestionar aquest drama. Estem fent les coses correctament? Sabrem aprendre dels errors? Com s’ha de combatre els nous discursos populistes?

A aquestes preguntes i moltes més intentarem posar-hi una mica de llums a la XIV Jornada de Política Internacional que tindrà la següent programació:

• Benvinguda, a càrrec de Gerard Cruset, director del Museu de la Mediterrània, i Natàlia Navarro, presidenta de l'OA Can Quintana - Museu de la Mediterrània
  • Introducció a la Jornada, a càrrec de Xavier Ferrer, doctor per la UB, economista i politòleg i President del Consell Català del Moviment Europeu.
  • Ponència Els efectes econòmics de la immigració a càrrec de Jordi Bacaria, Catedràtic d’Economia Aplicada (UAB).
  • Ponència Les polítiques migratòries i d'asil a càrrec de Gemma Pinyol, directora de polítiques migratòries a Instrategies.
  • Ponència Acció directa de defensa dels drets humans al mar i a terra: la feina d’Open Arms a càrrec de Mar Sabé, portaveu d’Open Arms.
  • Taula rodona El repte de la immigració moderada per Xavier Ferrer

Dissabte