El paper de la dona durant la Guerra Civil

DURADA:  1 h
Divendres 21 de febrer 19:00 h

Activitat gratuïta

II Jornada de Memòria Històrica Local. La Sala de Torroella de Montgrí, 1937. Pérez de Rozas. Arxiu Fotogràfic de Barcelona

El divendres 21 de febrer tindrà lloc la primera conferència de la Jornada, centrada en El paper de la dona durant la Guerra Civil. La durà a terme Sonya Torres, doctora en Història de l’art per la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha fet recerca en la història de l’anarquisme, aprofundint en el paper de les dones. L’acte tindrà lloc a les 19:00h, a l’Auditori del Museu de la Mediterrània.

El paper de la dona durant la Guerra Civil

La conferència tractarà el paper que varen tenir les dones republicanes i obreres durant el conflicte. A través de diferents organitzacions i figures de l’època podrem entendre el rol que van tenir les dones els anys 36-39, tant al front com a la rereguarda. El seu paper, sempre invisibilitzat, ha sigut clau per la successió dels esdeveniments i processos que van tenir lloc durant la guerra.

Alarma antiaèria
Sortida als refugis de la guerra civil a Torroella de Montgrí
07.03.20
Economia col·lectiva