Alarma antiaèria

Sortida als refugis de la guerra civil a Torroella de Montgrí

DURADA:  1h 15 min
Dissabte 07 de març 11:00 h

Activitat gratuïta

Cal incripció prèvia

II Jornada de Memòria Històrica Local. La Sala de Torroella de Montgrí, 1937. Pérez de Rozas. Arxiu Fotogràfic de Barcelona

El dissabte 7 de març, a les 11:00h, es realitzarà una sortida dedicada a l’Alarma antiaèria, on s’explicaran els refugis aeris de Torroella de Montgrí. La visita la realitzarà Laia De Quintana, arquitecta per l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona, i torroellenca; especialitzada en la restauració patrimonial.

“Alarma antiaèria”

La Guerra Civil es caracteritza per l’atac indiscriminat contra la població civil. Les ciutats i els pobles es van convertir en els objectius militars de franquistes, feixistes i nazis. Tot i que els recursos escassejaven, bona part de la població que no era al front es va mobilitzar per construir refugis. A Torroella de Montgrí sabem de l’existència de dos refugis. La visita ens transportarà a aquella època per tal de comprendre el que fou l’alarma antiaèria i com la visqueren les persones de la vila.

Economia col·lectiva
Projecció de documental
29.02.20
Cinema Montgrí