VIII Fòrum de Recerca del Baix Ter

Jornada Telemàtica

dissabte, 21 de novembre | 10:00 h
DURADA:  2h

L'activitat es portarà a terme a partir de format telemàtic. Es podrà seguir lliurament a través del canal de Youtube del Museu de la Mediterrània.

Organitza:
Museu de la Mediterrània
Ajuntament de La Tallada d'Empordà
Parc Natural del Montgrí, les illes Medes i el Baix Ter

Col·labora:
Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya
Diputació de Girona

El Fòrum de Recerca del Baix Ter és una jornada per difondre recerques, investigacions, treballs referits al territori del Baix Ter i per conèixer projectes relacionats amb aquesta àrea geogràfica. En aquest sentit, és un punt de trobada dels diversos professionals (estudiants d’ensenyament secundari, estudiants universitaris, investigadors professionals, investigadors amateurs, estudiosos locals, particulars, cobles i músics, entitats) que realitzen recerques, investigacions, treballs, projectes multidisciplinars al territori. És una jornada que vol promoure el contacte entre aquests professionals i fomentar recerques, investigacions, treballs, projectes transversals al territori, però és una activitat oberta a tothom que ho desitgi.

El programa del Fòrum de Recerca d'aquest any serà el següent:

10.00 h Benvinguda

10.15 h Comunicacions:

• Els temporals de mar: el Glòria, un dels més durs a càrrec de Josep Pascual
  • Torroella Vila Vella, la vila reial a càrrec de Joan Gómez
  • Avaluació de l’estat de pertorbació en ecosistemes del litoral de l’Escala a través de factors biòtics a càrrec d'Anna Cornet.
  • Qualitat de l’aigua en llacunes costaneres a càrrec de Maria Anton.
  • Passió per la sardana Tomàs Gil i Membrado a càrrec de Maite Deosdat.
  • Algunes espècies rares i cinc noves espècies de fongs del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter a càrrec de Joaquim Carbó.
  • 7 de febrer de 1938: un aterratge forçós a Ullà a càrrec d'Aleix Guàrdia.

La vuitena edició es volia portar a terme al municipi de La Tallada d'Empordà. Però davant les mesures anunciades pel Govern de la Generalitat de Catalunya que es recullen a la RESOLUCIÓ SLT/2700/2020, de 29 d'octubre, s'ha decidit traslladar la jornada a un format telemàtic que es podrà seguir al canal de Youtube del Museu de la Mediterrània

El Fòrum de Recerca del Baix Ter està organitzat pel Centre de Documentació del Museu de la Mediterrània

Dissabte
nov