La restauració dels Gegants de Torroella

Suspès
divendres, 11 de desembre | 19:00 h
DURADA:  1 hora

Activitat gratuïta amb aforament limitat ( màxim 40 persones). Cal inscripció prèvia 24h abans de la realització de l'activitat.

L'activitat es portarà a terme amb totes les mesures de seguretat i higiene per la prevenció de la covid-19 que estiguin en vigor en el moment de realitzar-la.

Inscripció: Al Museu de la Mediterrània via correu electrònic a l'adreça museu@torroella-estartit.cat o al telèfon 972755180

Organitza:
Museu de la Mediterrània

Col·labora:
Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya
Diputació de Girona

Els últims mesos s’ha portat a terme la restauració de les figures dels gegants antics de Torroella de Montgrí. Per primera vegada s’ha realitzat una restauració professional en una de les figures de gegants més antigues que actualment es conserven a Catalunya. Els treballs de conservació i restauració s’han basat en la mínima intervenció i el màxim respecte per la integritat i la història de l’obra.

Ara us convidem a una conferència a càrrec de l’equip que ha portat a terme la restauració, Idoia Tantull i Laia Roca, per conèixer de primera mà tots els treballs.

La conferència també servirà per presentar els resultat dels estudis que s’han realitzat per avaluar les diferents capes de repolicromats i reparacions que havien tingut els gegants, i dels anàlisis físico-químics dels materials per determinar-ne la seva composició i saber com s’havien reparat antigament

Divendres
des