Fòrum de Recerca del Baix Ter

Difusió de treballs i recerques al territori

dissabte, 20 de novembre | 10:00 h

Activitat gratuïta.  S'aplicaran les mesures de prevenció per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 vigents en el moment de la celebració de l'activitat.

Lloc: Sala polivalent de l’Empordanet de La Tallada d'Empordà

Organitza: Museu de la Mediterrània, Ajuntament de La Tallada d'Empordà i Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter

Col·labora: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i Diputació de Girona

El Fòrum de Recerca del Baix Ter és una jornada per difondre recerques, investigacions i treballs referits al territori del Baix Ter i per conèixer projectes relacionats amb aquesta àrea geogràfica. En aquest sentit, és un punt de trobada dels diversos professionals (estudiants d’ensenyament secundari, estudiants universitaris, investigadors professionals, investigadors amateurs, estudiosos locals, particulars, cobles i músics, entitats) que realitzen aquests tipus de treballs multidisciplinars al territori. És una jornada que vol promoure el contacte entre aquests professionals i fomentar tasques d'investigació transversals al territori, però és una activitat també oberta a tothom que ho desitgi.

El Fòrum de Recerca del Baix Ter està organitzat pel Centre de Documentació del Museu de la Mediterrània i aquesta novena edició es portarà a terme al municipi de La Tallada d'Empordà amb la col·laboració de l'Ajuntament de La Tallada d'Empordà i el Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter.

El programa del Fòrum de Recerca de l'any 2021 és el següent:

IX FÒRUM DE RECERCA DEL BAIX TER

Dissabte 20 de novembre a La Tallada d'Empordà (Sala Polivalent de l’Empordanet)

10.00 h Benvinguda

10.15 h Comunicacions:

• Impacte de la fructicultura actual al Baix Ter, a càrrec de Joan Maria Pareta
  • Projecte PECT “Girona, regió sensible a l’aigua”: consolidació i projecció de la Junta Central d’Usuaris d’Aigua del Baix Ter, a càrrec de Nil Jaile
  • L’ecosistema marí de les Illes Medes: un nou món a descobrir, a càrrec d'Alexia Porta
  • L'estudi de Pere Blasi i Maranges, a càrrec de Jordi Garcia

11.15 h Pausa

11.45 h Comunicacions:

• De qui és aquest arròs? Controvèrsies de la patrimonialització turística de l'arròs al Baix Empordà, a càrrec de Sergio Yanes