"L'elogi de l'ombra", de Carmen Hurtado

Del 04.05.21 al 31.05.21

Organitza: Amics de la Fotografia de Torroella

Col·labora: Museu de la Mediterrània

"La bellesa perd tota la seva existència si se suprimeixen els efectes de l'ombra" *

"Saber trobar dins d'una ombra una història mil·lenària" *

"La calma inquietant que genera poder mirar l'ombra "*

Umbra és una instal·lació en què intercalo extractes del meu diari de viatge i de l'assaig "L'elogi de l'ombra" de Junichiro Tanizaki * amb fotos en color i en blanc i negre.

Fotografio Japó intentant captar aquesta cultura mil·lenària que sobreviu entre la modernitat i la tradició. Un viatge extern en creuar el llindar: accedir als paisatges ocults interns, mirar la solana i l'obaga que existeix a tot arreu i en mi.

Ordeno quaderns de notes i fotos en tornar del viatge a Japó del 2019. Contemplo des del meu estudi l'única galeria amb portes i persianes de fusta al bosc de teulades. Evoco la bellesa, el país del sol naixent, la imperfecció. Què seriem sinó fóssim capaços de mirar la nostra ombra i la dels altres? Sabent que com més intensa és l'ombra, més lluminosa és la llum. Una no existeix sense l'altra.

Carmen Hurtado Pérez (Càceres, 1970) artista multidisciplinar, fotògrafa i escriptora. La seva obra té una base conceptual juntament amb símbols, arquetips, figures mitològiques i metàfores. Genera narratives des de la poètica visual i escrita. Les seves temàtiques abasten diferents aspectes de l'existència i la condició humana: la pertinença, la mort, la identitat. La seva obra ha estat exposada a l'Institut Cervantes de Xipre i galeries d'Espanya, Itàlia i Portugal. Ha participat en fires com ArtsLlibris, Utopia market, Fiebrephotobook. La fotografia forma part dels seus projectes artístics en diàleg amb altres disciplines com el gravat, la pintura i la poesia. De vegades intervé a les seves fotos amb dibuix, pintura, assemblatge, buscant nous llenguatges narratius. Els seus darrers projectes estan realitzats amb càmera analògica impresos en mida fotoàlbum.

Dimarts
Dilluns