"L'elogi de l'ombra", de Carmen Hurtado

Del 04.05.21 al 31.05.21

Organitza: Amics de la Fotografia de Torroella

Col·labora: Museu de la Mediterrània

"La bellesa perd tota la seva existència si se suprimeixen els efectes de l'ombra" *

"Saber trobar dins d'una ombra una història mil·lenària" *

"La calma inquietant que genera poder mirar l'ombra "*

Umbra és una instal·lació en què intercalo extractes del meu diari de viatge i de l'assaig "L'elogi de l'ombra" de Junichiro Tanizaki * amb fotos en color i en blanc i negre.

Fotografio Japó intentant captar aquesta cultura mil·lenària que sobreviu entre la modernitat i la tradició. Un viatge extern en creuar el llindar: accedir als paisatges ocults interns, mirar la solana i l'obaga que existeix a tot arreu i en mi.

Ordeno quaderns de notes i fotos en tornar del viatge a Japó del 2019. Contemplo des del meu estudi l'única galeria amb portes i persianes de fusta al bosc de teulades. Evoco la bellesa, el país del sol naixent, la imperfecció. Què seriem sinó fóssim capaços de mirar la nostra ombra i la dels altres? Sabent que com més intensa és l'ombra, més lluminosa és la llum. Una no existeix sense l'altra.

Carmen Hurtado Pérez (Càceres, 1970) artista multidisciplinar, fotògrafa i escriptora. La seva obra té una base conceptual juntament amb símbols, arquetips, figures mitològiques i metàfores. Genera narratives des de la poètica visual i escrita. Les seves temàtiques abasten diferents aspectes de l'existència i la condició humana: la pertinença, la mort, la identitat. La seva obra ha estat exposada a l'Institut Cervantes de Xipre i galeries d'Espanya, Itàlia i Portugal. Ha participat en fires com ArtsLlibris, Utopia market, Fiebrephotobook. La fotografia forma part dels seus projectes artístics en diàleg amb altres disciplines com el gravat, la pintura i la poesia. De vegades intervé a les seves fotos amb dibuix, pintura, assemblatge, buscant nous llenguatges narratius. Els seus darrers projectes estan realitzats amb càmera analògica impresos en mida fotoàlbum.

Cap de fibló, de Lluís Tudela
Cap de fibló, de Lluís Tudela