Dissabte 22 de maig | 17:00 h

Activitat amb aforament limitat (màxim 40 persones). Cal inscripció prèvia fins a 24h abans de la realització de l'activitat.

L'activitat es portarà a terme amb totes les mesures de seguretat i higiene per la prevenció de la covid-19 que estiguin en vigor en el moment de realitzar-la.

Inscripció: Al Museu de la Mediterrània via correu electrònic a l'adreça museu@torroella-estartit.cat o al telèfon 972755180

Organitza: Museu de la Mediterrània

Col·labora: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Diputació de Girona

El dissabte 22 de maig es realitzarà la projecció del documental “Els mestres catalans, de la guerra a l’exili” (52 min, 2005) d’Agustí Corominas, cineasta i pedagog. “Els mestres catalans, de la guerra a l’exili” dirigit per Corominas i coproduït amb Televisió de Catalunya, esdevé una peça imprescindible per fer memòria de les propostes pedagògiques que es varen gestar i impartir durant la Segona República, i sentir les veus dels testimonis directes i impulsors dels models d’Escola Nova. El relat de l’entusiasme en la tasca de renovació pedagògica i l’esforç que hi van disposar molts mestres públics de Catalunya, que promogueren els ideals de llibertat i igualtat de la República entre l’alumnat, contrasta amb les conseqüències que van fer que el magisteri esdevingués un dels sectors professionals més castigats i depurats durant el franquisme.

L'acte comptarà amb l’assistència de l’autor per poder compartir uns minuts d’explicació reflexiva del contingut recollit al documental.

III Jornades de Memòria Històrica Local

El Museu de la Mediterrània impulsa les III Jornades de Memòria Històrica Local amb l’objectiu de recuperar el passat històric de la vila, dels seus habitants i els successos ocorreguts des de la Segona República fins a la Transició democràtica. Aquestes jornades tenen l’objectiu de recuperar la història a través, principalment, de la memòria oral dels ciutadans. Conèixer la nostra història ens permet posar-la en valor i obrir camí per a construir un present i un futur amb més consciència sobre el nostre passat.

Aquesta tercera edició aprofundirà en l’Educació durant la Segona República a Catalunya. L’ensenyament d’aquells anys a Catalunya és encara avui un referent on emmirallar-nos. En poc temps, el nostre país va aconseguir situar-se a l’avançada europea en renovació pedagògica. I tot això gràcies a uns mestres que experimenten els mètodes dels grans pedagogs del moment, una generació excepcional que revoluciona l’ensenyament del país i esdevenen referents des d’aleshores fins als nostres dies.

Dissabte

14.05.21 | 19:00 h
Museu de la Mediterrània
“El futur de l’agricultura”