III Jornada de Memòria Històrica Local

Educació i II República

divendres, 28 de maig | 19:00 h

Activitat amb aforament limitat (màxim 40 persones). Cal inscripció prèvia fins a 24h abans de la realització de l'activitat.

L'activitat es portarà a terme amb totes les mesures de seguretat i higiene per la prevenció de la covid-19 que estiguin en vigor en el moment de realitzar-la.

Inscripció: Al Museu de la Mediterrània via correu electrònic a l'adreça museu@torroella-estartit.cat o al telèfon 972755180

Organitza: Museu de la Mediterrània

Col·labora: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Diputació de Girona

El divendres 28 de maig es durà a terme l'últim acte de les III Jornades de Memòria Històrica Local, serà un diàleg que portarà per títol “De l’educació republicana a l’educació actual. Passat i present: reptes” a càrrec de Miquel Àngel Montón, llicenciat en història i professor de secundària de l’Institut Montgrí, juntament amb Rosa Cañadell, licenciada en Psicologia i Magisteri.

En el diàleg, Miquel Àngel Montón i Rosa Cañadell reflexionaran i debatran sobre les innovacions que va dur a terme l’educació republicana i dels seus avenços educatius fins a l’actualitat; els vestigis que en queden avui en dia; el paper de l’escola d’avui; i els reptes de futur d’aquesta. Us convidem a intervenir-hi i a participar-hi.

III Jornades de Memòria Històrica Local

El Museu de la Mediterrània impulsa les III Jornades de Memòria Històrica Local amb l’objectiu de recuperar el passat històric de la vila, dels seus habitants i els successos ocorreguts des de la Segona República fins a la Transició democràtica. Aquestes jornades tenen l’objectiu de recuperar la història a través, principalment, de la memòria oral dels ciutadans. Conèixer la nostra història ens permet posar-la en valor i obrir camí per a construir un present i un futur amb més consciència sobre el nostre passat.

Aquesta tercera edició aprofundirà en l’Educació durant la Segona República a Catalunya. L’ensenyament d’aquells anys a Catalunya és encara avui un referent on emmirallar-nos. En poc temps, el nostre país va aconseguir situar-se a l’avançada europea en renovació pedagògica. I tot això gràcies a uns mestres que experimenten els mètodes dels grans pedagogs del moment, una generació excepcional que revoluciona l’ensenyament del país i esdevenen referents des d’aleshores fins als nostres dies.

Divendres
Església romànica de Sant Joan de Bellcaire | © Museu de la Mediterrània
Romànic al Baix Ter
Sant Joan de Bellcaire