Visita guiada a l'exposició

Finalitzat
DURADA:  1h
Dissabte 19 de juny | 18:00 h

Activitat amb aforament limitat (màxim 15 persones). Cal inscripció prèvia.

L'activitat es portarà a terme amb totes les mesures de seguretat i higiene per la prevenció de la covid-19 que estiguin en vigor en el moment de realitzar-la.

Inscripció: Al Museu de la Mediterrània via correu electrònic a l'adreça museu@torroella-estartit.cat o al telèfon 972755180

Organitza: Museu de la Mediterrània

Col·labora: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Diputació de Girona

A càrrec de l'artista i d'Àngel Canyigueral

En aquesta visita, Pep Aymerich (artista) i Àngel Canyigueral (propietari de la col·lecció d'eines de picapedrer presents en l'exposició) establiran un diàleg per tal d'aproximar-nos i aprofundir en el projecte «La gènesi del fer» desenvolupat per l'artista en el marc del cicle «Desplaçaments. Ressonàncies contemporànies».

Amb el projecte «La gènesi del fer», l'artista proposa una reflexió al voltant de l’acció transformadora de les eines en l’evolució humana. Prenent com a punt de partida el Pic del Montgrí, una de les peces més emblemàtiques del fons del Museu de la Mediterrània, l’artista proposa una aproximació als orígens del fer, recreant l’inici de l’especificitat humana, l’Homo Faber, a través de diversos gestos.

Aquesta aproximació queda cristal·litzada en l’exposició a través d’una videoinstal·lació que recrea el gest de colpejar un còdol, acompanyada d’una sèrie de peces escultòriques i d’una instal·lació conformada per un conjunt d’eines de picapedrer de la col·lecció privada d’Àngel Canyigueral. Totes elles, però, no deixen de ser millores específiques del Pic del Montgrí i, com diu Juhani Pallasmaa al llibre La mano que piensa, les eines son extensions de la mà humana que n'alteren les seves possibilitats i capacitats naturals.

Dissabte
jun