Les papallones a l'Empordà

Jornades Recerca i Territori

dissabte, 25 de setembre | 10:00 h
DURADA:  2 h

Activitat amb aforament limitat (màxim 15 persones per a cada una de les sortides). Cal inscripció prèvia.

L'activitat es portarà a terme amb totes les mesures de seguretat i higiene per la prevenció de la covid-19 que estiguin en vigor en el moment de realitzar-la.

Inscripció: Al Museu de la Mediterrània via correu electrònic a l'adreça museu@torroella-estartit.cat o al telèfon 972755180

Lloc de trobada: Davant de l’Espai Ter. Desplaçament amb cotxes particulars.

Organitza: Càtedra d'Ecosistemes Litorals Mediterranis i Museu de la Mediterrània

Col·labora: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Diputació de Girona

La Càtedra d’Ecosistemes Litorals Mediterranis presenta la VI edició de la Jornada Recerca i Territori, com les anteriors, destinada a tractar aspectes relacionats amb la gestió del patrimoni natural. En aquesta ocasió el tema de les jornades és Les papallones de l’Empordà i la seva resposta al canvi global.

Parar la pèrdua de biodiversitat és un dels reptes ambientals més importants d’aquest segle. La taxa d'extinció d'espècies s'ha estimat en fins a 8.700 espècies a l'any. En el cas de les papallones a Catalunya, almenys el 22% de totes les espècies estan amenaçades.

S’ha comprovat que la principal causa del declivi de la biodiversitat és el canvi global. En aquest sentit, sabem que les papallones són uns indicadors valuosos de la ràpida resposta d’un ecosistema a les accions de gestió. Per tant el coneixement i el seguiment d’elles ens ajuden a comprendre com poden afectar els canvis globals a les espècies i als ecosistemes.

La jornada proposa dues sortides pel Baix Ter per conèixer i explorar les papallones del territori més proper. De la mà de dos dels principals investigadors en la matèria, recorrerem una part del territori per descobrir, conèixer, explorar i prendre consciència de la importància de les papallones. Ho farem en dos nivells de coneixement a escollir:

Sortida 1. Una sortida per descobrir les principals característiques del cicle vital de les papallones, els seus hàbitats preferits i la seva biologia (sortida de caire més general).

Sortida 2. Una sortida on aprendrem a identificar les principals espècies presents en la nostra zona i coneixerem els principals mètodes que es fan servir per estudiar-les (sortida de caire més especialitzat).

Dissabte
set
10:00 h

Memòria fotogràfica