Santa Maria del Palau

Espais Medievals de l'Empordà

dissabte, 30 d’octubre | 10:00 h
DURADA:  3 hores

Activitat gratuïta amb aforament limitat (màxim 20 persones)Cal inscripció prèvia.

L'activitat es portarà a terme amb totes les mesures de seguretat i higiene per la prevenció de la covid-19 que estiguin en vigor en el moment de realitzar-la.

Inscripció: Al Museu de la Mediterrània via correu electrònic a l'adreça museu@torroella-estartit.cat o al telèfon 972755180

Punt de trobada: Plaça de Sobrestany (Sobrestany)

Organitza:

Col·labora:
Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya
Diputació de Girona

Al municipi hi ha tres ermites i, segurament, la menys coneguda és l'ermita medieval de Santa Maria del Palau, que es troba a mig camí de Sobrestany a l'Escala. Durant anys va restar en runes, però el 2019, després de tres anys de feina, va finalitzar la intervenció arquitectònica per a restaurar-la. Els treballs es van centrar en consolidar la coberta de l'església, la nau i els elements adjacents. I, a més a més, es van poder realitzar unes excavacions que van posar al descobert grans troballes, com ara la base de l'antic absis semicircular romànic (s.XI aC).

Enguany, dins el marc de les activitats al voltant dels Espais Medievals del Consell Comarcal,  us proposem una visita guiada per posar en relleu aquest gran edifici que manté els elements essencials del gòtic inicial del segle XII i per a conèixer aquests treballs de consolidació i excavació que s'hi ha realitzat.

No us perdeu aquesta joia amagada enmig del massís del Montgrí. Es tracta d'un element patrimonial d’elevat interès històric, arqueològic i arquitectònic del Baix Ter.

Dissabte
oct