Memòries d'una pandèmia

Presentació documental

divendres, 11 de març | 19:00 h
DURADA:  1 hora

El 14 de març de 2020 es declarava l’estat d’alarma per fer front a la COVID19. A partir d’aquell moment, vàrem viure tots plegats uns dies que no oblidarem fàcilment i que, en major o menor mesura, hauran canviat la societat i marcaran un punt d’inflexió en el nostre dia a dia. Un episodi de les nostres vides que serà considerat històric.

En aquells moments, diferents museus de tot Catalunya vàrem iniciar una campanya de recollida de la memòria col·lectiva; creiem que era necessari recollir el present que estàvem vivint per crear una memòria col·lectiva. Des del Museu de la Mediterrània vàrem recollir documents (vídeos, fotografies,...), materials i vàrem realitzar entrevistes a professionals sanitaris.

Un cop transcorregut un petit marge de temps, s’ha ajuntat tot el material recollit pels 22 museus d'història i d'etnologia de Catalunya i, a partir de l’expertesa d’una antropòloga, s’ha creat un documental conjunt.

Ara que farà dos anys d’aquella primera declaració de l’estat d’alarma, presentarem aquest documental. En ell s’hi veu reflectit com es varen viure aquelles setmanes de confinament, com la gent va fer front a la pandèmia, de forma individual i de forma col·lectiva. I podrem recordar la vida sota les mesures de quarantena i distanciament social.

Divendres
Memòria fotogràfica
Documentem el fons d'imatges del Museu
dj. 09.05.24 | 17:00 h