La necròpolis d'Ullà

Finalitzat
DURADA:  1 hora
Dijous 24 de març | 19:00 h

L'activitat es portarà a terme amb totes les mesures de seguretat i higiene per la prevenció de la covid-19 que estiguin en vigor en el moment de realitzar-la.

Lloc: Capella de Sant Andreu d'Ullà

Aforament limitat segons les restriccions del moment.

Organitza: Museu de la Mediterrània

Col·labora: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Diputació de Girona

Una conferència que tractarà sobre l'excavació que es va dur a terme el febrer de 2019 a Ullà, a la Plaça de Sant Andreu. Aquí es va documentar una necròpolis medieval i moderna d'entre els segle XII i XVIII (cronologia pendent de determinar amb més exactitud). En una primera part de la conferència s'exposaran els aspectes generals de l'excavació i de les tombes documentades i en un segona part es desenvoluparà la part antropològica de les restes, posant especial èmfasi en les dades que permetin conèixer com eren i com vivien els antics ciutadans d'Ullà.

La conferència anirà a càrrec de Neus Colomer i Marc Bouzas els arqueòlegs responsables d'aquesta excavació.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Neus Coromina és llicenciada en Humanitats per la Universitat Pompeu Fabra i doctorant en Arqueologia a la Universitat de Girona. La seva especialitat és l'antropologia física i la seva tesi pretén explicar la biologia dels primers humans de les Coves Prehistòriques de Serinyà. Ha excavat en diversos jaciments de cronologies molt diverses, des del paleolític fins a l'edat moderna. Actualment també participa activament en un projecte de recerca sobre la necròpolis medieval de Sant Julià de Ramis.

Marc Bouzas és doctor en Arqueologia per la Universitat de Girona, centrant la seva tesis i investigació en la numismàtica, especialment en la d'època baix-imperial (Segles III-IV). Arqueòleg professional que treballa regularment en jaciments com Empúries i partícip de diversos projectes d'investigació de la universitat de Girona centrats sobretot en el món romà i en l’antiguitat tardana.

Dijous

Finalitzat

Apropa’t a la Prehistòria | © Gerard Cruset
Apropa't a la prehistòria