Ucraïna: conflicte regional o global?

Jornada de Política Internacional

dissabte, 21 de maig | 10:15 h
DURADA:  Tot el matí

Organitza: Museu de la Mediterrània

Col·labora: Ajuntament de Torroella de Montgrí, Generalitat de Catalunya, Diputació de Girona, Consell Català del Moviment Europeu

El 24 de febrer de 2022, Rússia va iniciar una guerra amb Ucraïna. Aquest és un conflicte amb unes arrels molt profundes i que pot condicionar l'esdevenir dels propers anys d'Europa i del món sencer.

Les seves conseqüències les viurem en primera persona i, per això, des de la Jornada de Política Internacional ens hi volem acostar.

• 10.15 h PRESENTACIÓ a càrrec de Jordi Colomí Massanas, alcalde de Torroella de Montgrí i de Gerard Cruset Galceran, director del Museu de la Mediterrània.
  • 10.30 h INTRODUCCIÓ a càrrec de Josep Martinoy Casademont, periodista. Segon tinent d'alcalde de Torroella de Montgrí.
  • 10.40 h CONFERÈNCIA El perquè de la guerra d'Ucraïna, a càrrec d'Abel Riu, politòleg especialitzat en l'espai post-soviètic. President del Catalonia Global Institute. Presenta i modera Xavier Ferrer, doctor per la UB, economista i politòleg.
  • 11.40h PAUSA
  • 12.10 h TAULA RODONA Els efectes econòmics, socials i polítics de la guerra, amb la participació de: Alfonso Gonzalez Bondia, professor de Dret de la URV. Joaquim Millán, director d'Eurolocal, consultor de temes europeus. Tica Font, fundadora del Centre Delàs d'Estudis per la Pau. Presenta i modera Lluis Falgàs, periodista de RTVE.
  • 14 h CLOENDA

Coordinadors de la Jornada: Xavier Ferrer i Josep Martinoy