Vides de Sal, de Sílvia Gómez Mestres

DURADA:  1 hora

Activitat gratuïta

Organitza: Museu de la Mediterrània

Col·labora: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i Diputació de Girona

Agraïments: Institut Català d’Antropologia, Departament de Cultura, Generalitat de Catalunya i Observatori del Patrimoni Etnològic i Immaterial (OPEI), Museu Marítim de Barcelona, Museu de la Pesca, Museu de la Mediterrània, Museu d'Història Sant Feliu de Guíxols, Fundació Pascual Prats.

Vides de sal és un audiovisual etnogràfic que presenta un retrat viu, actual i realista de la situació de la pesca i de la seva gent partint de diferents experiències vitals i trajectòries de vida. El documental mostra quins són els reptes i les dificultats a les que ha de fer front el sector en un context de sobreexplotació dels recursos, canvi climàtic i creixement accelerat de la indústria turística. Però també es mostren les oportunitats i iniciatives que en els darrers anys han anat emergint per continuar donant servei a la societat.

La directora del documental és Sílvia Gómez, investigadora en Antropologia Social, ICA-UAB.

12 Mostra de Cinema Etnogràfic

La Mostra de Cinema Etnogràfic és una activitat que el Museu de la Mediterrània organitza com a antena de l'Observatori del Patrimoni Etnològic de Catalunya (OPEI). La mostra presenta, en un format multiseu a diferents localitats de Catalunya, produccions audiovisuals relacionades amb la recerca i el patrimoni etnològic en general que combina filmacions amateurs antigues amb documentals i pel·lícules de ficció, totes sota el denominador comú de ser, d’una manera o altra, testimonis de formes de vida que es donen en la nostra societat. Alhora, la mostra també pretén il·lustrar com en les últimes dècades l’audiovisual ha penetrat en l’etnografia i vol posar de relleu com la recerca etnològica s’ha servit de l’audiovisual per documentar i explicar allò que ha investigat.

Dimecres
jul
La viatgera de la Mediterrània. Visita familiar teatralitzada al Museu de la Mediterrània
ds. 30.03.24 | 11:00 h