Memòries d’una pandèmia, de Laia Ventura

Dimecres 27 de juliol | 21:30 h

Activitat gratuïta

Organitza: Museu de la Mediterrània

Col·labora: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i Diputació de Girona

Agraïments: Xarxa de Museus d’Història i Monuments de Catalunya i la Xarxa de Museus d’Etnologia de Catalunya.

Memòries d’una pandèmia és un projecte de participació popular impulsat amb la voluntat de preservar la memòria col·lectiva i les vivències durant la crisi de la COVID-19. S’hi aborden aspectes vinculats als temps de pandèmia, els paisatges que ens deixa, l’impacte que ha tingut en diverses activitats econòmiques i sectors professionals, el paper de la ciutadania i el teixit comunitari, o les cures i la interdependència com a pilars de la vida.

La directora del documental és Laia Ventura, antropòloga.

12 Mostra de Cinema Etnogràfic

La Mostra de Cinema Etnogràfic és una activitat que el Museu de la Mediterrània organitza com a antena de l'Observatori del Patrimoni Etnològic de Catalunya (OPEI). La mostra presenta, en un format multiseu a diferents localitats de Catalunya, produccions audiovisuals relacionades amb la recerca i el patrimoni etnològic en general que combina filmacions amateurs antigues amb documentals i pel·lícules de ficció, totes sota el denominador comú de ser, d’una manera o altra, testimonis de formes de vida que es donen en la nostra societat. Alhora, la mostra també pretén il·lustrar com en les últimes dècades l’audiovisual ha penetrat en l’etnografia i vol posar de relleu com la recerca etnològica s’ha servit de l’audiovisual per documentar i explicar allò que ha investigat.

Dimecres
jul

Apropa’t a la Prehistòria | © Gerard Cruset
Apropa't a la prehistòria