X Fòrum de Recerca del Baix Ter

Difusió de treballs i recerques al territori

dissabte, 19 de novembre | 10:00 h

Activitat gratuïta

Lloc: Fontanilles

Organitza: Museu de la Mediterrània, Ajuntament de Fontanilles i Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter

Col·labora: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i Diputació de Girona

El Fòrum de Recerca del Baix Ter és una jornada per difondre recerques, investigacions i treballs referits al territori del Baix Ter i per conèixer projectes relacionats amb aquesta àrea geogràfica. En aquest sentit, és un punt de trobada dels diversos professionals (estudiants d’ensenyament secundari, estudiants universitaris, investigadors professionals, investigadors amateurs, estudiosos locals, particulars, cobles i músics, entitats) que realitzen aquests tipus de treballs multidisciplinars al territori. És una jornada que vol promoure el contacte entre aquests professionals i fomentar tasques d'investigació transversals al territori, però és una activitat també oberta a tothom que ho desitgi.

El Fòrum de Recerca del Baix Ter està organitzat pel Centre de Documentació del Museu de la Mediterrània i aquesta desena edició es portarà a terme al municipi de Fontanilles amb la col·laboració de l'Ajuntament de Fontanilles i el Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter.

X FÒRUM DE RECERCA DEL BAIX TER

Dissabte, 19 de novembre de 2022 a Fontanilles

10.00 h Benvinguda

10.15 h Comunicacions:

• “Spain is different”: La indumentària femenina com a objecte d’estudi històric. El cas del Baix Ter als anys 50 i 60 del s. XX, a càrrec de Mar Caulas.
  • Estudi d'un repertori inèdit per a tible conservat al Centre de Documentació del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter, a càrrec d'Anna Asencio.
  • Potencial del producte musical al Baix Ter com a eina de dinamització turística,  càrrec de Vicki Plaja.
  • L’Estartit: l’estudi ambiental del mar i la relació de determinats factors amb la presència de meduses a la zona. Extrapolació a la Costa Brava, a càrrec de Laia Xifra.
  • Estudi de la flora invasora a les dunes del Baix Ter, a càrrec de Berta Gómez.
  • Situació de la planta dunar amenaçada “Stachys maritima” al Baix Ter, a càrrec de Carles Barriocanal.

11.30 h Torn obert

11.45 h Pausa

12.15 h Comunicacions:

• La colònia d’ardeids de les Illes Medes, a càrrec de Vittorio Pedrocchi.
  • Projecte “Un pop de gram” a les badies de l’Empordà, a càrrec de Boris Weitzmann.
  • Premsa històrica de Torroella de Montgrí i rodalies, a càrrec de Josep Masó.
  • Estudi dels 100 anys de futbol a Torroella de Montgrí: resum de l’impacte social de l’esport al poble i la creació d’una identitat, a càrrec de Eduard Batlle.
  • Cartes en temps de guerra, a càrrec de Maria Riera i Anna Maria Vergés.
  • Llegendes o realitat, mai ho sabrem, a càrrec de Carme Ricart.

13.30 h Torn obert i Finalització del X Fòrum de Recerca del Baix Ter

Dissabte