Una altra mirada, de Pep Novellón

Del dl. 02.01.23 al dl. 30.01.23

Organitza: Foto Torroella

Amb el suport de: Ajuntament de Torroella, Diputació de Girona, INSPAI (Centre de la Imatge Diputació de Girona)

Col·labora: Museu de la Mediterrània

"Fa tot just 2 anys vaig recuperar un disc dur on tenia fotografies de més de vint anys enrere. Es tracta d’un material analògic que havia fet al Brasil i a Barcelona en un projecte de feina sobre la desforestació de l’Amazònia: "El Bosc Inundat".

Vàrem triar un punt de la selva, propera a la ciutat de Belém al Brasil, exactament a una illa anomenada Combu. La gent que viu en aquella part s’anomenen Caboclos perquè és una zona de selva que s’inunda durant una bona part de l’any i les cases alçades reben el mateix nom.

Havíem de construir una reproducció exacta d’un tros de selva amazònica, sense treure res orgànic, sense que hi hagués cap afectació al territori i amb un nivell de qualitat màxim. Per aconseguir tot això calia anar a la selva i fer motllos dels arbres in situ. Motllos de silicona blanca.

Durant aquests 45 dies en aquest petit racó de selva, vàrem experimentar una proposta artística increïble. Els arbres més grans i esvelts de la selva amazònica s’anaven transformant de color, la silicona els anava convertint en arbres imaginaris, arbres de llegenda..."

Biografia

«Neixo a Terrassa el 20 de juny del 1957, em faig enginyer industrial a la Universitat de la mateixa ciutat. Professionalment treballo en empreses com Ingenieria Cultural, dissenyant museus de ciència. Posteriorment entro a treballar a la Fundació La Caixa on desenvolupo feines de gestió cultural força diversa.

El meu treball com a fotògraf el començo amb «Pedazos», un projecte expositiu sobre la guerra civil; desprès segueixo amb el treball que anomeno «Conseqüències», també amb format expositiu, i “recuerdo que era martes,...” un treball sobre la relació amb el meu pare que vaig mostrar a diferents sales expositives i va agafar forma de llibre l’any 2021. Ara recupero un treball de fa molts anys que presento al Museu de la Mediterrània.»

Pep Novellón

Dilluns
gen
Dilluns