No tenim planeta B - GESTIÓ HÍDRICA I TERRITORIAL

Cicle conferències

dijous, 30 de març | 19:00 h
DURADA:  1 hora

Organitza: Museu de la Mediterrània i la Càtedra d’Ecosistemes Litorals Mediterranis

Col.labora: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Diputació de Girona

Conferència sobre GESTIÓ HÍDRICA I TERRITORIAL - “Gestió de l’aigua i del territori des de l’adaptació al canvi climàtic”, a càrrec de Gabriel Borràs de l'Oficina Catalana del Canvi Climàtic.

El dijous 30 de març hem convidat en Gabriel Borràs per tal que ens parli de la gestió hídrica i territorial. Una de les principals característiques del clima mediterrani és l'alternança entre les èpoques de sequera i les èpoques plujoses. Últimament, però, veiem que aquestes diferents èpoques cada vegada són més extremes i porten a crisis importants. Un problema que ens pot afectar greument si no es gestiona correctament en un futur no gaire llunyà. El canvi climàtic i el canvi en els usos del sòl subratllen encara més la vulnerabilitat del nostre país on més del 90% de la superfície és forestal i agrària. Ignorar aquesta realitat és abocar-se al fracàs.

En aquest cicle de conferències no només volem reflexionar des d’una vessant teòrica sinó que també ens volem implicar en ser part de la solució. Hem de prendre consciència que les nostres accions diàries poden contribuir als canvis globals i podem modificar hàbits de la nostra vida quotidiana que, modestament, poden ajudar a la preservació del planeta.

Per aquest motiu al finalitzar la conferència comptarem amb la presència d’Esther Peñarrubia, Dra. Enginyera Agrònoma i activista, que ens ensenyarà de manera pràctica, senzilla i eficient, com podem ajudar el planeta. Aquest dia ens parlarà de la recollida d’aigua de pluja i alternatives a l’aigua embotellada.

El cicle de conferències tornarà a l'octubre del 2023 amb noves activitats.

El Museu de la Mediterrània i la Càtedra d’Ecosistemes Litorals Mediterranis uneixen esforços per sensibilitzar i conscienciar sobre temes i problemàtiques ambientals, aprofundint en el seu coneixement amb base científica. Per aquest motiu hem programat el cicle de conferències No tenim planeta B amb la intenció d’aportar informació i dades objectives de la mà de veus expertes en les diferents matèries.

No tenim planeta B és un cicle de conferències on volem propiciar una reflexió sobre el nostre model de desenvolupament i plantejar diferents propostes sobre com transformar-lo perquè sigui sostenible i permeti que totes les persones puguin viure dignament sense comprometre el benestar de les generacions futures.

Dijous
mar