Les tècniques tradicionals en la construcció de l'arquitectura contemporània

Jornada arquitectura popular

dijous, 5 d’octubre
Durada: Tot el dia

Organitza: Grup de Recuperació i Estudi de la Tradició Arquitectònica (GRETA) i Demarcació de Girona del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)

Col·labora: Diputació de Girona, Ajuntament de Torroella de Montgrí i Museu de la Mediterrània

L’Associació Grup de Recuperació i Estudi de la Tradició Arquitectònica (GRETA) i la Demarcació de Girona del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC) organitzen la tercera edició de la jornada Les tècniques tradicionals en la construcció de l’arquitectura contemporània, que tindrà lloc al Museu de la Mediterrània el dijous 5 d’octubre de 2023.

Dirigida per l’arquitecte Oriol Roselló, la temàtica se centrarà en la figura de l’artesà en l’arquitectura actual i es comptarà amb diverses ponències de professionals del sector. Tot i que l’encaix dels artesans en les obres actuals és complexa, existeix una demanda creixent. Per aquest motiu, enguany la jornada està dedicada a la figura de l’artesà com a peça clau en l’actualització de coneixements ancestrals en l’arquitectura.En l’actual escenari de crisi climàtica, els criteris de sostenibilitat formen part crucial de la disciplina de l’arquitectura. De les moltes estratègies, la de recuperar virtuts del coneixement tradicional s’ha posicionat com una bona alternativa a la persistent sofisticació tecnològica. De fet, els materials preindustrials s’han rebatejat com a materials descarbonitzats, ja que representen el màxim paradigma de les baixes emissions.

Més informació a l'enllaç

Dijous