No tenim planeta B - RECURSOS

Cicle conferències

dijous, 26 d’octubre | 19:00 h
Durada: 1 hora

Organitza: Museu de la Mediterrània i la Càtedra d’Ecosistemes Litorals Mediterranis

Col.labora: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Diputació de Girona

Conferència sobre RECURSOS - "Complexitat climàtica i urgència d'actuar", a càrrec de Xavier Soler de la Universitat Autònoma de Barcelona.

El nostre planeta va segrestar l’excés de CO2 atmosfèric i el va transformat en carbó, petroli, gas natural i roques calcaries durant milions d’anys per fer possible la vida i nosaltres, en un temps insignificant, hem cremat aquests combustibles retornant el carboni a l’aire i provocant l’escalfament més ràpid de tota las història de la Terra. Allò que els microorganismes van fer en milers de milions d’anys nosaltres ho hem destruït en poc més d’un segle.

Aquesta xerrada pretén explicar de forma senzilla la complexitat del canvi climàtic i les nostres dificultats per entendre’l. Unes dificultats que han afavorit la inacció d’organismes i institucions, per no parlar d’un clar negacionisme de governs i empreses petrolieres, agroalimentàries i tecnològiques. La nostra economia haurà d’adaptar-se a un món de baixa energia i recursos. I ho haurà de fer sense violència. Aquest és el repte i la ciutadania té la clau de tot.

El Museu de la Mediterrània i la Càtedra d’Ecosistemes Litorals Mediterranis uneixen esforços per sensibilitzar i conscienciar sobre temes i problemàtiques ambientals, aprofundint en el seu coneixement amb base científica. Per aquest motiu hem programat el cicle de conferències No tenim planeta B amb la intenció d’aportar informació i dades objectives de la mà de veus expertes en les diferents matèries.

No tenim planeta B és un cicle de conferències on volem propiciar una reflexió sobre el nostre model de desenvolupament i plantejar diferents propostes sobre com transformar-lo perquè sigui sostenible i permeti que totes les persones puguin viure dignament sense comprometre el benestar de les generacions futures.

Dijous
oct