"Solitud", de Víctor Català. Itinerari literari fins a l'ermita de Santa Caterina

Setmana Santa 2024

divendres, 29 de març | 09:30 h
DURADA:  4h

Lloc de trobada: Museu de la Mediterrània

Preu: 5 euros

Inscripcions: Places limitades. Cal inscripció prèvia mitjançant el telèfon 972 75 51 80 o el correu museu@torroella-estartit.cat.

Recomanacions: S’exigeix forma física per pujar al massís del Montgrí. Recomanable portar calçat adequat, menjar i aigua.

Organitza: Museu de la Mediterrània

Col·labora: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i Diputació de Girona

«Solitud» és una de les grans obres de la literatura catalana, però el que poca gent sap és que es està inspirada en el Montgrí i, especialment, en l’ermita de Santa Caterina. Amb aquest afany de descoberta, el Museu de la Mediterrània organitza una sortida literària pel Montgrí per anar resseguint els racons i les paraules d’aquesta gran novel·la de Víctor Català.

L’excursió literària començarà al nucli de Torroella, continuarà per la creu i s’acabarà a l’ermita de Santa Caterina, l’escenari principal de la novel·la. Durant l’itinerari podrem gaudir de l’incomparable bellesa de l’Empordà i la podrem comparar amb la descripció que en fa l’autora en el primer capítol del llibre: «La pujada», entre d’altres fragments. També coneixerem una mica millor l’autora, Caterina Albert, que s’amagava sota el pseudònim de Víctor Català.

Sortida amb contingut literari amb caminada fins a l’ermita de Santa Caterina.

La sortida anirà a càrrec de Roser Bech Padrosa, llicenciada en Filologia Catalana i Filologia Romànica.

Divendres
mar
Activitats relacionades
Memòria fotogràfica