Caçadors d'imatges: Una crònica visual de les Illes Medes

Projecció documental

Finalitzat
divendres 15 de març | 19:00 h
Durada: 90 minuts

Organitza: Parc Natural del Montgrí, les illes Medes i el Baix Ter, Museu de la Mediterrània

Col·labora: Ajuntament de Torroella de Montgrí, Entitat Municipal Descentralitzada de l'Estartit, Diputació de Girona

Compartir

Caçadors d'imatges: Una crònica visual de les Illes Medes és un documental que, a partir de les imatges submarines de les illes Medes, a inicis de la dècada dels anys cinquanta del segle XX, fa una crònica dels últims setanta anys d’aquest tresor de la Mediterrània.

A la dècada de 1950 s’inicien les primeres immersions amb escafandres autònoms i, al cap de poc temps, s’inicia la documentació del fons marí primer en format d’imatge i posteriorment de vídeo.

Així, el documental ressegueix la història de les últimes set dècades de les illes Medes des dels pioners germans Admetlla, que passaran de la caça submarina a la “caça” d’imatges, fins als professionals que inicien el 1973 els treballs científics del tresor subaquàtic de les illes i que han treballat per la seva protecció fins a dia d’avui, com Josep Mari Gili i Bernat Hereu.

El documental també se serveix de les aportacions d’importants realitzadors audiovisuals d’imatges submarines com Miquel Sans, Manel Gil i Manel González, professionals que ens ensenyen com ha canviat el fons marí de les illes Medes a partir dels avenços tècnics i científics del seus aparells de fotografia i vídeo.

Finalment, també es recull la veu d’uns dels col·lectius que més han explotat el fons marí de les illes Medes des de la dècada dels vuitanta, els submarinistes, i ho fa a partir del testimoni del fundador d’UNISUB, el primer centre de busseig de l’Estartit, Anthony Patrich Murray.

Caçadors d'imatges: Una crònica visual de les Illes Medes és una producció conjunta del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter i el Museu de la Mediterrània dins el marc de col·laboració Parcs Naturals i Museus impulsat per la Generalitat de Catalunya.

El divendres 15 de març hi haurà l'estrena del documental Caçadors d'imatges: Una crònica visual de les Illes Medes de Roger Rovira. El curtmetratge té una durada d’uns 45 minuts i tot seguit està previst un breu col·loqui amb l’autor i alguns dels entrevistats.

Divendres
15
mar
Finalitzat
Activitats relacionades
Actual
"Mutatis Mutandis" de Mònica Alonso
Inauguració exposició + Acció col·lectiva
dv. 19.06.26 | 20:00 h
Museu de la Mediterrània
Activitats
Casalet 2026
Actual
Viatgem en el temps!
Casalet d'estiu
Del dl. 22.06.26 al dt. 30.06.26
Museu de la Mediterrània
Activitats
rellotges
Actual
Rellotges de les comarques gironines
Visita guiada i presentació llibre
dj. 02.07.26 | 18:30 h
Museu de la Mediterrània
Activitats
Coneix el nostre riu Ter
Actual
El conjunt patrimonial de la Resclosa
Presentació estudi a càrrec de Ferran Codina
dv. 03.07.26 | 19:00 h
Museu de la Mediterrània
Activitats
Església de Sant Martí de Fontanilles | © Museu de la Mediterrània
Actual
Fontanilles, visita guiada
Sortides pel Baix Ter
ds. 04.07.26 | 10:00 h
Activitats
Mina d'aigua | © Museu de la Mediterrània
Actual
La mina de agua
Refresca't al Museu
Del dl. 06.07.26 al dl. 31.08.26 | 18:30 h
Museu de la Mediterrània
Activitats