Dia Internacional dels Museus

DIM 2024

dissabte, 18 de maig

Organitza: ICOM

Col·labora: Museu de la Mediterrània, Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i Diputació de Girona

Cada any des del 1977, l'ICOM organitza el Dia Internacional dels Museus, un moment excepcional per a la comunitat museística internacional. L'objectiu del Dia Internacional dels Museus (DIM) és conscienciar sobre el fet que els museus són un mitjà important per a l'intercanvi cultural, l'enriquiment de les cultures, així com per al desenvolupament de la comprensió mútua, de la col·laboració i de la pau entre els pobles.

Cada vegada són més els museus de tot el món que participen en aquesta celebració mundial: l'any passat van ser 37.000 museus els que van prendre part a l'esdeveniment a 158 països i territoris.

Dia Internacional dels Museus 2024: Museus per l'educació i la investigació

El tema d'aquest any, Museus per a l'educació i la investigació, subratlla el paper fonamental de les institucions culturals a l'hora de proporcionar una experiència educativa holística. Aquest dia advoca per un món més conscient, sostenible i integrador.

Els museus són centres educatius dinàmics que fomenten la curiositat, la creativitat i el pensament crític. El 2024, reconeixem la contribució a la investigació, proporcionant una plataforma per a l'exploració i la difusió de noves idees. Des de l'art i la història fins a la ciència i la tecnologia, els museus són espais vitals on l'educació i la investigació convergeixen per donar forma a la comprensió del món.

Des del Museu de la Mediterrània ens sentim plenament identificats amb el lema d'aquest 2024. Tant l'educació com la investigació són dos dels pilars bàsics del nostre àmbit de treball als que dediquem molts recursos i esforços anualment; desenvolupem diversos projectes ja ben consolidats com són els Premis de recerca Joan Torró i Cabratosa, el "Fer de Músic", les Jornades de Memòria Històrica Local, les propostes educatives que oferim anualment als centres educatius del territori i pels que passen cada any al voltant d'uns 6.000 alumnes, i un llarg etcètera. Un any més ens afegim a la celebració del dia mundial dels museus i us convidem a assistir als diferents actes que hem organitzat aquest mes de maig i que trobareu detallats a l'agenda.

Memòria fotogràfica
Documentem el fons d'imatges del Museu
dj. 09.05.24 | 17:00 h
Un tast de Museu