Nanses i pescadors

Visita guiada a l'exposició

dissabte, 22 de juny | 11:00 h
Durada: 1 hora

Preu: Activitat gratuïta. Aforament limitat a 20 persones. Cal inscripció prèvia

Inscripcions: museu@torroella-estartit.cat o al 972755180

Organitza: Museu de la Mediterrània

Col·labora: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i Diputació de Girona

En el litoral català, la pesca amb nanses fetes de fibres vegetals ha estat, des de fa segles, un dels sistemes més enginyosos per aconseguir peix i marisc de molt bona qualitat intacte i sense malmetre el fons marí. Amb l’extensió de la pesca intensiva i les fibres sintètiques, aquest sistema de pesca artesanal ha anat desapareixent, i també l’ofici dels cistellers del mar. L’exposició Nanses i pescadors vol posar en valor aquest patrimoni i aquest ofici, i també convidar a reflexionar sobre com el coneixement acumulat dels pescadors pot contribuir a imaginar un futur més sostenible.

L'exposició és fruit de la tasca de recerca i recopilació realitzada per Josep Mercader, cisteller de Torroella de Montgrí que, al llarg de més d'una dècada, ha documentant nanses i estris de pesca per tot el litoral català, des de l’Ebre fins a la Catalunya Nord. La mostra presenta una trentena d’aquestes peces, totes fetes amb la tècnica de la malla triangular, de diferents materials –canya, branca d’olivera, joncs de mar, tamariu– i diferents tipologies.

El dissabte 22 de juny, a les 11.00 h, us convidem a descobrir l'exposició a partir de les explicacions d'en Josep Mercader. Una visita guiada que ens ajudarà a descobrir tots els secrets d'aquesta tècnica artesanal.

Dissabte
jun