Taller La vida arran de mar

25è aniversari Xarxa Museus Marítims

dissabte, 8 de juny | 11:00 h
Durada: 90 minuts

Preu: Activitat gratuïta. Aforament limitat a 20 persones. Cal inscripció prèvia. L'activitat es portarà a terme si s'arriba a un mínim d'inscrits.

Públic: Dirigida a totes les edats.

Lloc de trobada: Platgeta de l'Estartit.

Inscripcions: museu@torroella-estartit.cat o al 972755180

Recomanacions: Dur una sabata per protegir els peus, escarpins, velcro o crocs. Portar banyador posat i crema solar aplicada.

Observacions: No ens banyem durant l'activitat, ens mullem fins a genoll per cercar organismes.

Organitza: Museu de la Mediterrània

Col·labora: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i Diputació de Girona

El 1999 es va formar la Xarxa de Museus Marítims de la Costa Catalana. Avui, vint-i-cinc després, setze museus formem part d’aquesta xarxa, i al llarg del 2024 realitzem diferents activitats per celebrar-ho. El dissabte 8 de juny, cada un dels setze museus de la xarxa organitza una activitat relacionada amb el patrimoni marítim que li és propi.

Des del Museu de la Mediterrània organitzem una sessió del taller “La vida arran de mar”. Ens mullarem els peus en el mar per acostar-nos a un medi molt diferent al nostre: el medi marí. Descobrirem com es distribueixen els organismes en funció dels seus requeriments i la seva capacitat d’adaptació al medi. Coneixerem tot un altre món de formes de vida: algues, patellides, cargols, garotes, estrelles, botifarres de mar i crancs ermitans, entre altres. Farem una cerca per descobrir on s’amaguen aquests organismes i esbrinarem què mengen, com es belluguen i quines defenses tenen per protegir-se.

Recurs digital "La vida arran de mar" previ a l'activitat.

La Xarxa de Museus Marítims de la Costa Catalana al llarg d’aquests vint-i-cinc anys ha anat teixint complicitats, ha acostat les persones al nostre patrimoni marítim, etnològic i natural, ha contribuït a conèixer la història costanera i ha difós la importància de la mar en les nostres comunitats. I ara... continuarem navegant tractant reptes com la sostenibilitat marina i el canvi climàtic, el futur de la pesca, les migracions, la visibilització de la dona, ...

Dissabte
jun