Demèter i els cereals

Tastets del món clàssic a càrrec de Lina Vilamitjana

Finalitzat
dijous 5 de març | 19:00 h
Durada: 90 minuts

Organitza: Museu de la Mediterrània.

Col·labora: Fleca Can Francès, Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i Diputació de Girona

Compartir

De la mà de Lina Vilamitjana, i sota l’atenta mirada de les divinitats del panteó grecoromà, ens aproparem al món clàssic a través de la mitologia, l’art, la cultura i el pensament antic.

La primera sessió anirà al voltant de la deessa Demèter. Demèter és la deessa de l’agricultura, dels cereals i de la fertilitat de la terra. Protectora dels camps sembrats i responsable del cicle de les estacions segons el mite de Persèfone, Demèter simbolitza l’aliment, la vida i la continuïtat.

Cada una de les sessions que ens haurà apropat al món clàssic l'acabarem amb la degustació d'un producte molt relacionats amb la divinitat que ens haurà acompanyat, i amb la particularitat que el producte haurà estat elaborat a la zona del Baix Ter. La xerrada culminarà amb un tast de productes elaborats amb cereals de la mà de Fleca Can Francès.

Dijous
05
mar
Activitats relacionades
Ciència Ciutadana. Fartet 4 | © CELM
Actual
Ajuda’ns a saber la salut del fartet de La Pletera
Ciència ciutadana
ds. 19.09.26 | 09:00 h
Activitats
Salvem el ter
Actual
El Ter. Passat, present i futur
Conferències a càrrec d'Anna Ribas i Joan Gaya
ds. 19.09.26 | 18:00 h
Museu de la Mediterrània
Activitats
Salvem el ter
Actual
El Ter. Passat, present i futur
Taula rodona
ds. 26.09.26 | 11:00 h
Museu de la Mediterrània
Activitats