"Jo, superheroïna", de Polina Schneider

Exposició fotogràfica

Del dc. 28.10.26 al dl. 23.11.26

Organitza: Foto Torroella

Amb el suport de: Ajuntament de Torroella, Diputació de Girona, INSPAI (Centre de la Imatge Diputació de Girona), Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya

El Museu de la Mediterrània cedeix l'espai a Foto Torroella per el seu cicle anual d'exposicions fotogràfiques.

Compartir

«Jo, superheroïna» és la resposta personal a la invasió russa d'Ucraïna des del 24 de febrer del 2022. La seqüència de retrats interpel·la totes les persones d'origen rus que se senten insegures, soles i aclaparades per la propaganda política que s'ha convertit en realitat. Per oposar-me al putinisme i els seus devastadors efectes en la cultura i la societat russes, presento Superheroïna Rondinaire, una protagonista quixotesca i feminista la vida del qual ha canviat dràsticament des d'aquella data i que intenta comprendre-la. L'heroïna permet una mirada subtil a l'ampli panorama emocional del conflicte ia les maneres que els no combatents, com jo, intentem gestionar els nostres sentiments d'impotència, indignació, confusió i culpa mentre la vida continua. La Rússia és una fantasia distòpica creada per un individu de ment estreta. Ell és el vencedor, i ningú no pot fer-hi front.

 

 

Polina Schneider (Sant Petersburg) nascuda durant els durs temps de la Perestroika. La seva criança, marcada per una barreja d'idiomes, cultures i religions, ha modelat la seva percepció del món, la qual es reflecteix a la seva pràctica fotogràfica. Captura contrastos i processos que impliquen la cerca de la identitat, temes ambientals i qüestions culturals i polítiques. La veu singular combina la fotografia documental i experimental, creant un llenguatge visual profundament personal.

A la recerca de narratives autèntiques que transcendeixin l'estètica convencional també experimenta amb eines d'IA. Com a cofundadora de dos col·lectius, Polina participa activament a la seva comunitat. Amb C22, fotògrafes expliquen històries ambientals integradores; amb 20proKuadrat, porta l'art als espais públics de Hannover. La Polina desafia els límits entre l'art i l'activisme, crea espais per al diàleg i explora perspectives ignorades. La seva obra s'ha exhibit internacionalment, s'ha publicat àmpliament i ha rebut premis.

Activitats relacionades
Nit al riu
Actual
"Nit al Ter", de Ramón Casanova
Exposició temporal
Del dv. 18.09.26 al dl. 16.11.26
Museu de la Mediterrània
Exposicions temporals
On vivia la Maria | © Carla Montoto
Actual
"On vivia la Maria", de Carla Montoto
Exposició fotogràfica
Del dc. 02.09.26 al dl. 28.09.26
Museu de la Mediterrània
Exposicions temporals
La cadira vermella | © Gràcia de la Hoz
Actual
"La cadira vermella", de Gràcia de la Hoz
Exposició fotogràfica
Del dt. 29.09.26 al dl. 26.10.26
Museu de la Mediterrània
Exposicions temporals
Salvem el Ter - manifestació
Actual
50 anys de la manifestació del Ter
Exposició temporal
Del ds. 31.10.26 al dg. 31.01.27
Museu de la Mediterrània
Exposicions temporals
Actual
Art Contemporani al Territori
Exposició temporal
Del dc. 05.08.26 al dj. 12.11.26
Museu de la Mediterrània
Exposicions temporals
Desplaçar el silenci | © Pep Novellón
Actual
"Desplaçar el silenci", de Pep Novellón
Exposició fotogràfica
Del dc. 25.11.26 al dl. 28.12.26
Museu de la Mediterrània
Exposicions temporals