Església de Sant Feliu de Boada

Resum descriptiu

L'església de Sant Feliu de Boada es troba lleument elevada respecte al nivell del carrer. És un edifici d'una nau amb capelles laterals al mur nord i absis poligonal de tres costats. La porta d'accés és allindada, amb un timpà superior d'arc ogival amb motllures (són remarcables les dues impostes, amb relleus que representen animals alats, tot i que l'esquerra és l'única ben conservada). A la part superior hi ha un òcul atrompetat i el conjunt és coronat amb un campanar de paret amb quatre obertures d'arc de mig punt. A la part inferior d'una de les obertures, es conserva un matacà. A la banda dreta de la façana, hi ha una torre de base quadrada i obertures rectangulars. El temple conserva restes de la fortificació.

Breu història de l'edifici i valor arquitectònic

L'església de Sant Feliu de Boada apareix documentada l’any 1017 (Sancto Felice quem dicunt Buada) com a possessió del monestir de Sant Esteve de Banyoles. Pertanyents a aquest primer edifici romànic (segles X-XI), es van localitzar alguns vestigis adossats a la part baixa de l'absis, actualment desapareguts.

L’edifici actual, d’estil gòtic tardà, és força posterior i data del segle XVI. En el transcurs dels segles XVII i XVIII, es va afegir la sagristia.

• L’església no disposa d’un horari d’obertura al públic, només en la celebració de les misses (a consultar).
  • L’entrada és gratuïta.
  • L’accés no ha estat adaptat a persones amb mobilitat reduïda

Bibliografia:

www.palau-sator.cat