Paratges naturals

Resum descriptiu de l'element patrimonial

El Montgrí és un massís calcari que constitueix la separació natural entre el Baix i l'Alt Empordà. El massís, que s’alça a tocar del mar Mediterrani, està distribuït entre els municipis de Bellcaire d'Empordà, l'Escala, Ullà i Torroella de Montgrí.

El massís del Montgrí no només disposa d’una flora i fauna immensament riques i diverses sinó que també posseeix una llarga història que el vincula a la humanitat des dels nostres inicis fins a l’actualitat. Tot i els nombrosos testimonis de la majoria de períodes històrics, la muntanya és internacionalment coneguda per les ocupacions del Cau del Duc i al Cau del Duc d'Ullà, que daten del Paleolític Inferior, i per l’emblemàtic castell del Montgrí, edificat per Jaume II a finals del segle XIII com a maniobra d'intimidació al comte d'Empúries.

L’any 2010 el massís del Montgrí va entrar a formar part del Parc Natural Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter com una de les principals peces que el vertebren. El parc és una figura legal de protecció dels valors naturals i culturals d’aquesta zona litoral que comprèn part dels termes municipals de Torroella de Montgrí, amb l’Estartit, Pals, Bellcaire d’Empordà, Palau-sator, Ullà, Fontanilles, Gualta i l’Escala.

• Espai natural de lliure accés

Bibliografia:

Activitats relacionades: