La Gegantessa

La primera notícia que es té de la Gegantessa de Torroella, coneguda senzillament com "la Gegantessa", és de 1628 quan, segons trobem anotat en els comptes del clavari Pere Mourí, el Gegant té una companya: la Gegantessa, i que ambdós ballaven acompanyats pel so d’un tamborinaire i de tabals i pifres per la festa de Corpus.

Des d'aleshores la Gegantessa ha estat sempre present al panorama festiu torroellenc. Primer per Corpus, més endavant per la festa del patró de la vila: Sant Genís i, en moltes altres ocasions, en festes extraordinàries de la vila.

La figura ha tingut diverses restauracions, actuacions fragmentàries de la peça, diverses confeccions de vestimenta i alguna nova construcció completa.

Arran de totes aquestes actuacions Torroella de Montgrí té tres figures de la Gegantessa: l'original de 1758, que la podeu visitar a l’exposició permanent del Museu; la rèplica de 1950, que la podeu veure a la Sala de les Bèsties i els Gegants, i la còpia de 2014-2018, guardada per la colla de geganters per a fer les sortides no protocol·làries.

Per més informació descarrega't la fitxa de la Gegantessa

Activitats relacionades:

Joan Farreny. Fer de Músic 2020
Fer de Músic
Memòries de músics històrics de cobles i orquestres
Sant Romà de Llabià
Pont de Gualta
Palau-Sator
Ca la Pruna - Pals
Ullà
Verges
Calappa granulata