Inauguració de “Plecs” de Tura Sanz al Museu de la Mediterrània

02.05.2019

Una exposició delicada i fràgil però alhora molt contundent, on les ombres, els contorns, els reflexos de la llum i el cos són molt presents.

L’exposició Plecs de Tura Sanz forma part del cicle Exposicions Viatgeres de la Diputació de Girona

L’exposició que s’inaugura divendres 3 de maig a les 19 h, es podrà visitar fins al 24 de juny al Museu de la Mediterrània.

El Museu de la Mediterrània inaugura l’exposició Plecs de Tura Sanz, divendres 3 de maig a les 19 h, dins del Cicle Camins propers d’Art Contemporani.

Una exposició delicada i fràgil però alhora molt contundent fruit d’una investigació en primera persona entre la relació del jo i el cos, on les ombres, els contorns, els reflexos de la llum i el cos són molt presents. Una exposició on es podran veure diferents tipus de tècniques artístiques que totes giren entorn d’un mateix tema Plecs.

L’exposició Plecs, que forma part de les Exposicions Viatgeres de la Diputació de Girona es podrà visitar fins al 24 de juny al Museu de la Mediterrània.

Plecs

Amb el projecte Plecs, l’artista Tura Sanz presenta un conjunt de peces a partir de les quals podem entreveure la relació entre el jo i el cos, i també com aquesta relació adquireix presència física en forma d’obra. L'exposició es construeix amb obres fetes amb diferents gèneres i tècniques, des de la pintura a l'oli sobre fusta, passant per l'escultura, el dibuix o el grafit. Tot, sota un denominador comú, que és ben explícit: Plecs. Segons Tura Sanz, plecs són «un conjunt de coses unides ordenadament», «un conjunt de pàgines d'un llibre plegades pel mig» o «també fa referència als plecs del cos», un tema recurrent en el projecte que presenta.

Per a l'artista, els títols que ha posat a les obres són importants i així, seguint aquestes mateixes coordenades, a l'exposició hi ha, per exemple, dues petites peces, titulades «Boca» i «Cossos», fetes a base de paper doblegat i retallat, o també la suggeridora obra «Batecs», una peça formada per sis escultures de ferro forjat formades per cors que s'obren i es tanquen com unes tisores; o «Exvots», petites escultures que corresponen als plecs de les cavitats del cos, o també «Carena», nou dibuixos col·locats l’un al costat de l'altre que en formen un del sol i que dibuixen una serralada.

Tura Sanz Sanglas

(Ordis, 1992) viu a l'Empordà des de la infantesa, on va estudiar en una escola rural. L'aprenentatge artístic l'ha fet a l'Institut Alexandre Deulofeu de Figueres, a mercats de vell i a la Facultat de Belles Arts de Barcelona (màster de producció i recerca artística). Va fer una estada a la Universitat de l'Oest d'Anglaterra, a Bristol. Li interessen materials i objectes de tota mena i tècniques diverses. A partir d'aquí, comença a desplegar el seu treball artístic.