Premis de Recerca Joan Torró i Cabratosa

Estudis del territori més proper

El Museu de la Mediterrània i el Parc Natural del Montgrí, les illes Medes i el Baix Ter fan pública la convocatòria de la XI edició dels Premis de Recerca Joan Torró i Cabratosa amb l’objectiu d’afavorir la recerca en el territori del massís del Montgrí, la plana del Baix Ter i les illes Medes. El termini de presentació dels projectes s'acaba el 10 de desembre de 2017.

Consulta les Bases d’aquesta XI edició

Les Beques van crear-se l’any 1997 i des de l’any 1999 tenen dues modalitats: una de medi ambient i una de ciències socials.

Consulta els treballs guardonats (1997-2016)

Qui era Joan Torró i Cabratosa?

Joan Torró i Cabratosa va néixer a Torroella de Montgrí el 14 d’abril de 1958. Ja de nen, era un apassionat per les ciències naturals i molt especialment per la geologia. Quan encara estudiava batxillerat, es vinculà al grup iniciador del Museu del Montgrí i del Baix Ter i col·laborà en la recerca arqueològica al Montgrí i en camps de treball arqueològic a França. Després d’estudiar medecina, va esdevenir el metge del Servei de Bombers de la Generalitat a la demarcació de Girona.

Va contribuir decisivament a la creació de la secció de ciències naturals del Museu. Va establir el plànol de les cavitats del Montgrí i segurament era una de les persones que millor coneixia el Montgrí.

Malauradament, va morir en un accident d’helicòpter quan participava en una operació dels bombers el 6 d’abril de 1989.

Fer de Músic
Memòries de músics històrics de cobles i orquestres
Memòria fotogràfica
Recuperació col·lectiva de la història de les imatges