Primeres gravacions realitzades del projecte "Fer de músic 2019"

03.10.2019

Us informem que s'han realitzat les primeres entrevistes del projecte Fer de Músic 2019, que es presentaran publicament dissabte 25 de gener de 2020 al Museu de la Mediterrània.

Des del Centre de Documentació del Museu de la Mediterrània s’impulsa el projecte Fer de Músic. Es tracta d’un treball de recuperació, preservació i divulgació, a través d'enregistraments i documentació manuscrita i fotogràfica, de la memòria dels músics històrics vinculats al mon de la sardana i les cobles-orquestres de Catalunya. El projecte “Fer de músic” recol·lecta les seves vivències personals i professionals, i testimonia l'evolució d'un dels oficis més arrelats al territori empordanès, protagonista d’excepció de les festes populars i la música tradicional.

Es tracta d’un projecte coordinat pel músic Jordi Molina i amb el suport de la tècnica documentalista del Centre de Documentació. Jordi Molina és compositor i intèrpret de tenora que té una àmplia experiència concertística. Fou deixeble del cèlebre Ricard Viladesau i ha estat membre d'algunes de les cobles-orquestres més emblemàtiques de Catalunya.

Enguany es realitzaran un total de cinc entrevistes en el marc del Fer de músic 2019, el 25 de setembre és van realitzar les tres primeres entrevistes a: Fina Dalmau, Pep Poblet i Marcel Casellas

Volem destacar especialment que gràcies a la col·laboració del Museu del Ter de Manlleu s'ha pogut entrevistar a dos músics a Manlleu: Fina Dalmau i Pep Poblet.

Fina Dalmau instrumentista de contrabaix i tible. Va ser la primera dona que va formar part d’una cobla en tot el segle XX. De l’any 1976 fins al 1980, fou component de la Cobla La Manlleuenca. Pep Poblet, Saxofonista popularment molt conegut amb una àmplia trajectòria de col·laboracions molt diverses. Entrevistat especialment pel que fa a la seva participació en La Salseta del Poble Sec i l'Orquestra Maravella. Ha col·laborat també amb grups diversos: Sopa de Cabra, Duble Buble, Los Salvajes, Lluís Llach, Marina Rosell, David Bisbal… . Ha participat de manera assídua en programes de TV i ha enregistrat més d’un centenar de discs.

També s'ha entrevistat a: Marcel Casellas, d'Esplugues de Llobregat, contrabaixista, compositor i pedagog de la música tradicional. Des del 1978, ha participat en molts projectes que inclouen estils musicals molt eclèctics: cançó, folk, cobla, jazz, música electrònica, pop-rock, sardana… Exerceix de professor a l’ESMUC.

El projecte Fer de Músic ha assolit una importància a nivell nacional, per l'abast territorial i el volum assolit de la recerca. S'han realitzat entrevistes a músics de cobles orquestres de tot Catalunya. Hi amb les darreres entrevistes realitzades durant el 2019, que es presentaran properament, ja són més de quaranta les entrevistes realitzades.

Pots consultar totes les entrevistes publicades del projecte Fer de Músic al nostre canal de youtube.