Fer de Músic

Memòries de músics històrics de cobles i orquestres

Organitza: Museu de la Mediterrània

Col·labora: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i Diputació de Girona

Projecte Fer de músic
Gravació entrevista Pep Poblet. Fer de músic 2019
Pep Poblet. Fer de músic 2019
Entrevista Pep Poblet. Fer de músic 2019
Preparació entrevista Marcel Casellas. Fer de músic 2019
Gravació entrevista Marcel Casellas. Fer de músic 2019
Marcel Casellas i Jordi Molina. Fer de músic 2019
Fina Dalmau. Fer de músic 2019
Entrevista Fina Dalmau. Fer de músic 2019
Gravació entrevista Fina Dalmau. Fer de músic 2019

Des del Centre de Documentació s’impulsa el projecte “Fer de Músic”. Es tracta d’un treball de recuperació, preservació i divulgació, a través d'enregistraments i documentació manuscrita i fotogràfica, de la memòria dels músics històrics vinculats al mon de la sardana i les cobles-orquestres de Catalunya

“Fer de músic” recol·lecta les seves vivències personals i professionals, i testimonia l'evolució d'un dels oficis més arrelats al territori empordanès, protagonista d’excepció de les festes populars i la música tradicional.

Es tracta d’un projecte coordinat pel músic Jordi Molina i amb el suport d'Eva Ramió, responsable del Centre de DocumentacióJordi Molina és compositor i intèrpret de tenora que té una àmplia experiència concertística. Fou deixeble del cèlebre Ricard Viladesau i ha estat membre d'algunes de les cobles-orquestres més emblemàtiques de Catalunya.

En el següent enllaç, us deixem el petit reportatge de Televisió de Catalunya (TV3). En aquest tall, en Jordi Molina i l’Eduard Font, un dels entrevistats del projecte, ens expliquen de primera mà la tasca del projecte “Fer de Músic” i del Centre de Documentació en la difusió i preservació del llegat de les cobles-orquestres.

Fins ara, hem entrevistat a trentena-cinc músics. Podeu consultar les seves entrevistes clicant a sobre del nom de cada un dels músics. El Centre de Documentació, a més, custodia les gravacions completes.

Músics

Fer de Músic
Projecte de recuperació de la memòria oral de músics de cobles orquestres
25.01.20