Fer de Músic

Memòries de músics històrics de cobles i orquestres

Organitza: Museu de la Mediterrània

Col·labora: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i Diputació de Girona

Des del Centre de Documentació s’impulsa el projecte “Fer de Músic”. Es tracta d’un treball de recuperació, preservació i divulgació, a través d'enregistraments i documentació manuscrita i fotogràfica, de la memòria dels músics històrics vinculats al mon de la sardana i les cobles-orquestres de Catalunya

“Fer de músic” recol·lecta les seves vivències personals i professionals, i testimonia l'evolució d'un dels oficis més arrelats al territori empordanès, protagonista d’excepció de les festes populars i la música tradicional.

Es tracta d’un projecte coordinat pel músic Jordi Molina i amb el suport d'Eva Ramió, responsable del Centre de DocumentacióJordi Molina és compositor i intèrpret de tenora que té una àmplia experiència concertística. Fou deixeble del cèlebre Ricard Viladesau i ha estat membre d'algunes de les cobles-orquestres més emblemàtiques de Catalunya.

En el següent enllaç, us deixem el petit reportatge de Televisió de Catalunya (TV3). En aquest tall, en Jordi Molina i l’Eduard Font, un dels entrevistats del projecte, ens expliquen de primera mà la tasca del projecte “Fer de Músic” i del Centre de Documentació en la difusió i preservació del llegat de les cobles-orquestres.

Fins ara, hem entrevistat a seixanta músics. Podeu consultar les seves entrevistes clicant a sobre del nom de cada un dels músics. El Centre de Documentació, a més, custodia les gravacions completes.

Músics

Memòria fotogràfica | © Museu de la Mediterrània
Memòria fotogràfica
Recuperació col·lectiva de la història de les imatges