Anàlisi del paisatge natural i cultural del Baix Ter

Elements naturals i culturals

DURADA:  4h

Preu: 7,00 € / 3,00 € amb subvenció

Material: Abans de fer la sortida s’entrega un material previ. Es lliura un dossier de treball si és demanat pel professor. Material durant la sortida: mapa del parc natural, fotografies antigues.

Recomanacions: Roba i calçat adequat per caminar. Aigua i esmorzar considerable. Protecció solar segons l'època de l'any.

Observacions: desnivell de 225 m.

Descripció

Des del cim de Rocamaura s’albiren els tres paisatges del Parc Natural del Montgrí, les illes Medes i el Baix Ter. Gaudirem d’una visió excepcional del Baix Empordà.

Analitzarem la diversitat paisatgística del territori per conèixer la importància de la conservació d’un indret únic a Catalunya. Prendrem consciència de la responsabilitat que tenim del nostre entorn. Coneixerem l’estreta relació entre el paisatge natural i la societat valorant l’evolució d’aquest espai.

Continguts

• Anàlisi d’un ecosistema proper identificant el paper de cadascun dels elements que el configuren. Valoració de les possibles conseqüències de la seva modificació. Similituds i diferències amb altres ecosistemes.
  • Caracterització de diferents paisatges analitzant i descrivint els elements naturals i humans que els caracteritzen, copsant els canvis i valorant la necessitat de protegir-los.
  • Anàlisi de la interacció entre els grups humans i el medi al llarg de la història.
  • Afavorir la valoració, el respecte i la conservació del patrimoni natural i cultural.

Pas a pas

Desplaçament amb bus fins a l’Estartit. Pujarem fins al Salt de l’Euga on farem una presentació de la sortida i del territori que estudiarem. Tot seguit iniciarem l’ascens a Rocamaura. Farem dues parades per explicar aspectes claus del Montgrí.Un cop al cim analitzarem el paisatge des de diverses perspectives.

Sol·licitud d'informació

Activitats relacionades
Solitud, de Víctor Català
L'escenari de la novel·la a l'ermita de Santa Caterina. Itinerari literari