La transformació del paisatge

Elements naturals i culturals

DURADA:  3h

Preu: 5,50 € / 3,50 € amb subvenció

Abans de fer la sortida s’entrega un material previ.

Es lliura un dossier de treball si és demanat pel professor.

Material durant la sortida: mapa del parc natural, fotografies antigues.

Recomanacions

Dur bon calçat per caminar.Sortida recomanada a la primavera i la tardor.

Descripció

Des del cim de Rocamaura s’albiren els tres paisatges del Parc Natural del Montgrí, les illes Medes i el Baix Ter. Gaudirem d’una visió excepcional del Baix Empordà.

Analitzarem la diversitat paisatgística del territori per conèixer la importància de la conservació d’un indret únic a Catalunya. Prendrem consciència de la responsabilitat que tenim del nostre entorn. Coneixerem l’estreta relació entre el paisatge natural i la societat valorant l’evolució d’aquest espai.

Continguts

• Anàlisi d’un ecosistema proper identificant el paper de cadascun dels elements que el configuren. Valoració de les possibles conseqüències de la seva modificació. Similituds i diferències amb altres ecosistemes.
  • Caracterització de diferents paisatges analitzant i descrivint els elements naturals i humans que els caracteritzen, copsant els canvis i valorant la necessitat de protegir-los.
  • Anàlisi de la interacció entre els grups humans i el medi al llarg de la història.
  • Afavorir la valoració, el respecte i la conservació del patrimoni natural i cultural.

Pas a pas

Desplaçament amb bus fins a l’Estartit. Pujarem fins al Salt de l’Euga on farem una presentació de la sortida i del territori que estudiarem. Tot seguit iniciarem l’ascens a Rocamaura. Farem dues parades per explicar aspectes claus del Montgrí.Un cop al cim analitzarem el paisatge des de diverses perspectives.

Sol·licitud d'informació

Solitud, de Víctor Català
L'escenari de la novel·la a l'ermita de Santa Caterina
Escoltem la mediterrània