Nusos Mariners

Els nusos més habituals per a la gent de mar

Finalitzat
DURADA:  Del 21 de juny al 15 d'agost
Del 21.06.19 al 15.08.19

Horaris:

Juny - De dilluns a dissabte, de 10 a 14 h i de 17 a 20 h. Diumenges de 10 a 14 h. Dimarts tancat

Juliol i Agost - De dilluns a dissabte, de 10 a 14 h i de 17.30 a 21 h. Diumenges i festius tancat.

Organitza:

Museu de la Mediterrània amb la col·laboració del Museu de la Pesca de Palamós

Nusos Mariners

Sou un bon mariner? Sabeu fer un bon nus? Coneixeu quins tipus de nus hi ha?

Us convidem a visitar l’exposició “Nusos mariners” amb l'objectiu de subratllar la importància i omnipresència dels nusos a bord d’un vaixell, elements indispensables per a la seva seguretat i bàsics en la formació de qualsevol mariner.

L’exposició us descobrirà els 20 nusos més habituals per a la gent de mar, us explicarem el seu ús, la història o les anècdotes relacionades amb cada un d’ells, des de la gassa de mà al barrilet, passant per la volta d’escota, l’entolladura o el nus de pardal.

A més a més, l’exposició us repta a demostrar la vostra perícia en l’elaboració de nusos. Al costat de l’explicació de cada nus, pas a pas, un cap solt ens convidarà a intentar replicar-lo, tot posant de manifest que hi ha nusos senzills i nusos difícils, però que tots acompleixen una funció específica per a la seguretat dels vaixells de la integritat dels ormeigs de pesca.

L'exposició es podrà visitar del 21 de juny al 15 d'agost.

La Peça

Divendres