Memòria col·lectiva del confinament

Recull de memòria del Baix Ter

Estem vivint uns dies històrics. El resultat d’una pandèmia mundial fa que tots nosaltres ens hàgim vist afectats. Serà un episodi de les nostres vides que no oblidarem i que en major o menor mesura haurà canviat la societat i marcarà un punt d’inflexió en el nostre dia a dia.

En aquest moment tant especial, creiem necessari recollir el present històric que estem vivint. Per això, des del Museu de la Mediterrània hem iniciat un projecte de recollida de la memòria col·lectiva, de documents i d'objectes materials que testimoniïn el pas de la COVID19 pel nostre territori. El material donat esdevindrà el patrimoni cultural que les properes generacions podran vincular amb aquesta crisi.

En el pla documental els suports poden ser: fotografies, vídeos, missatges de veu, etc. Però també estem parlant d'altre material divers com EPI's (guants, màscares, bates i altre material sanitari...), cartells, dibuixos o altres materials elaborats individualment o col·lectiva per fer front a la pandèmia, objectes domèstics que reflecteixen la vida sota mesures de quarantena i distanciament social, nous productes creats per empreses i indústria, obres d'art a l’espai públic i ítems que representen projectes i iniciatives comunitàries.

Com a museu de territori ens proposem recollir els testimonis del Baix Ter. Obrim aquesta crida a tots els ajuntaments, institucions i persones del territori més proper que vulgui dipositar en nosaltres aquests materials. Intentem construir la memòria col·lectiva del confinament, tenim l’objectiu de deixar constància del que d’aquí a uns anys valdrà la pena recordar.

Ajuda’ns a crear una memòria col·lectiva, pública i plural del confinament al Baix Ter.

Si teniu material per fer créixer la campanya ompliu el següent formulari i ens posarem en contacte amb vosaltres.

Memòria fotogràfica
Memòria fotogràfica a la web
Documentem fons d'imatges del museu des de casa