El nostre llarg silenci

Mostra Cinema Etnogràfic

dimecres, 22 de juliol | 21:30 h
DURADA:  1 h 30 min

Aforament limitat. Es recomana inscripció prèvia.

El mes de juliol el Museu de la Mediterrània torna a organitzar la Mostra de Cinema Etnogràfic al pati de Can Quintana. En aquesta sessió, i amb totes les mesures de seguretat i higièniques requerides, es projectaran dos documentals on la protagonista serà la memòria històrica. Es podrà visualtizar els següents films:

El nostre llarg silenci de Quim Paredes. El 7 de febrer de 1939 la Remei i la seva família van passar la frontera. La seva diàspora els va dur al camp d’Argelers, on hi van romandre 16 mesos, i més tard a la Maternitat d’Elna, on va nèixer el seu primer fill, en Ruben. La capacitat de treball i el caràcter de la Remei van permetre refer la seva vida a França, on va poder donar un futur millor per als seus fills.
Als seus 100 anys, la Remei continua vivint en un petit poblet del sud de França, a Granes,  on és una persona molt estimada.
Amb Lluïsa Paredes, Remei Oliva, Eduard Paredes, Daniela Monsó, Jep Sànchez i Meritxell Cardellach
Durada: 67 min

De la utopia a l’exili d'Antoni Martí i Gich. La Rosa i en Ramir van ser dues persones lluitadores i idealistes des de la joventut. La República i la Guerra Civil els porten a viure els millors i els pitjors anys de les seves vides.
Amb Rosa Laviña i Ramir Bruguera
Durada: 10 min

Mesures de seguretat i higiene per la la prevenció de la covid19:

• Ús de mascareta obligatori
  • Distància de seguretat de 1'5m.
  • Aforament limitat. Es recomana inscripció prèvia.
Dimecres
Gratuït
Memòria fotogràfica
Documentem el fons d'imatges del Museu