«Recuerdo que era Martes» de Pep Novellón

Del 20.07.20 al 09.08.20

Organitza: Amics de la Fotografia de Torroella

Col·labora: Museu de la Mediterrània

El fotògraf Pep Novellón decideix emprendre el trajecte que va fer el seu pare José, amb només cinc anys, des d'un petit poble de l’Aragó cap a França per fugir de la guerra, tal com van fer milers d'espanyols. A casa, sempre l'havia sorprès que, en plena guerra, quan els dies perden el seu significat, el seu pare retingués a la memòria que el viatge el va emprendre el dimarts 15 de febrer de 1938.

Novellón, molt conscient que les ferides d’aquell viatge entre els camps de blat de moro, l’olor de pólvora i la por van cicatritzar en el seu pare i en la seva pròpia existència, va partir el 2015 tot sol creient que recorrent aquell mateix camí l'ajudaria a desxifrar l’origen del patiment del seu pare. En no sortir-se'n amb aquell objectiu,  deu mesos després, li demana al seu pare que l'acompanyi.

Les dificultats de convivència del fotògraf amb el seu pare, «confesso que m'havia passat la major part de la vida odiant-lo, ja que mai no havia arribat a entendre com aquell cos menut podia contenir tanta ràbia i amargor» es converteixen a través d'aquell viatge a França plegats en un camí de retorn cap al seu pare.

Pep Novellón (Terrassa, 1957) estudia enginyeria industrial i després de treballar en diferents projectes museogràfics amb l'empresa Enginyeria Cultural es converteix en gestor tècnic cultural de diverses exposicions de Lartigue, Henri Cartier Bresson, Roni Horn, etc. a la Fundació La Caixa. Més endavant, estudia tècnica i narratives fotogràfiques i des del 2018 comença a exposar la seva obra en diferents centres d'art i cultura catalans.

Més informació: https://www.pepnovellon.com/

L’exposició es podrà veure al Museu de la Mediterrània del 20 de juliol al 9 d'agost.

Diumenge
ago

Montgrí. Una història de gegants. Cartell
Montgrí. Una història de gegants